Direktorske prevare: dve slovenski podjetji ob več kot 100.000 evrov

Direktorske prevare, pri katerih goljufi v imenu direktorja računovodji odredijo visoko izplačilo na različne račune v tujini

Direktorske prevare : slovenska podjetja in ustanove so tarče goljufov, ki skušajo do denarja priti s pomočjo lažnih elektronskih sporočil, ki se jih je prijelo ime “direktorske prevare” (CEO Frauds). V zadnjem času je bilo iz celotne Slovenije na tak način oškodovanih že več slovenskih pravnih subjektov. Direktorske prevare so posamezna podjetja oškodovala znašala nekaj deset tisoč evrov, v dveh primerih pa tudi več kot 100.000 evrov. Na policiji še vedno zaznavajo večje število poskusov takih goljufij, v katerih so pravni subjekti prejeli lažna elektronska sporočila za izvedbo prenakazil sredstev.

Ko ustanovite svoje podjetje, vam priporočamo, da dobro razmislite, kako boste vzpostavili sistem delovanja. Posebno pozornost namenite sistemu izvrševanja plačil. Pri tem vam lahko pomagajo naši računovodski svetovalci. Izkušeni pravni in davčni svetovalci pa so vaša dragocena podpora na področju prava in davkov.

“Nakažite 9.995 evrov”

O poteku direktorske prevare smo pisali v prispevku z naslovom Lažna elektronska sporočila: “Nakažite 9.995 evrov”. Storilci preko javno dostopnih podatkov na spletu poiščejo družbo ali organizacijo, nato pa najpogosteje na elektronski predal tajništva ali računovodstva pošljejo lažno sporočilo.

V sporočilu se predstavijo z imenom in priimkom direktorja družbe, pri čemer prejemnika skušajo prepričati, da opravi nakazilo denarja na določen transakcijski račun v tujini. Prav tako v nekaterih primerih naprošajo za preverjanje trenutnega stanja denarnih sredstev na računu družbe in možnosti takojšnjega plačila, pri čemer posredujejo vse potrebne podatke prejemnika nakazila. Direktorske prevare se največkrat stekajo na transakcijske račune fizičnih ali pravnih oseb v Veliki Britaniji, Španiji, Turčiji ali na Slovaškem.

Izkušeni računovodje v računovodskem servisu podjetja Data takemu sporočilu ne bi nasedli.

[izobrazevanje type=”abeceda-poslovanja”]

Kako prepoznati lažen mail svojega direktorja?

  1. lazna elektronska sporocilaKriminalci na računovodstvo najprej pošljejo sporočilo z obvestilom. Videti je, kot da je sporočilo prišlo z direktorjevega elektronskega naslova. Lažna elektronska sporočila so prirejena tako, da ko prejemnik pošlje odgovor, ta ni poslan na naslov direktorja podjetja – ki bi bil tako seveda opozorjen – ampak na tretji naslov brezplačnega ponudnika elektronske pošte, ki je v lasti kriminalcev, npr. president@presidentmail.info. Goljufi ob kreiranju računa uporabljajo lažne osebne podatke in s tem zakrijejo svoje sledi.
  2. Besedilo maila z »direktorjevega« naslova je denimo (dobesedno prepisano): »Mojca, Rad bi naredil mednarodno nakazilo v eimprejsnjem moznem easu. Lahko to storite? Sporoeite mi, da vam v tem primeru lahko nemudoma posljem ostale podatke. Z lepimi pozdravi, Janez Novak«
  3. Ko računovodkinja Mojca odgovori, pošljejo dodatna navodila in podatke o bančnem računu. Tudi tokrat je videti, kot da je sporočilo prišlo iz direktorjevega elektronskega naslova: »Mojca, Prosim za nakazilo 9.995,15 euro na baneni raeun s spodnjimi podatki;« sledijo vsi podatki o računu, na primer v neki turški banki. Prejemnik je računovodkinji seveda neznan, kot namen plačila pa je navedeno na primer svetovanje. Direktor še prijazno zaključi: »Prosim, da nemudoma izvedete transakcijo in me obvestite, ko bo dovrsena.«

Naročite se na naše e-novice, da ne spregledate pomembnih opozoril in novic s področja podjetništva.

[izobrazevanje type=”podjetnik-sem”]

Direktorske prevareKako ukrepati, ko prejmete tako sporočila?

Izbrišite ga in o njem obvestite še druge. Proti tovrstnim goljufijam se je najbolje boriti z ozaveščanjem uporabnikov. Slovenski center za posredovanje pri omrežnih incidentih SI-CERT, ki upravlja spletno stran Varni na internetu, prosi, da tako elektronsko sporočilo posredujete na njihov elektronski naslov cert@cert.si. O goljufiji pa obvestite tudi svoje kolege, da jo bodo znali pravočasno prepoznati.

Pri poslovanju sicer velja splošno pravilo: vsako neobičajno spremembo pri plačilih nujno preverite na drug način, osebno ali po telefonu. To velja še posebej, če poslujete s tujino!

Kaj storiti, če ste denar že nakazali?

Nemudoma kontaktirajte svojo banko in prosite za nujen preklic nakazila. Nato pa pokličite policijo.

[wpsr_facebook]

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top