Kako ravnati ob zaključku poslovnega leta – arhiv?

Da po oddaji letnih poročil preteklega leta ne pozabite vam v nadaljevanju posredujemo informacije o predpisanih obdobjih in načinih arhiviranja tako poslovne dokumentacije kot poslovnih knjig.

Način shranjevanja je lahko v papirni-pisni ali elektronski obliki vsekakor pa morate v nekem trenutku (npr. inšpeciranja) posredovati oz. zagotoviti verodostojne listine oz. izpise. Obdobja so različna za različne namene.

Trajno morajo poslovni subjekti hraniti:

    • letna poročila (bilance)
    • plačilne liste in vse kar je povezano z obračunom plač (evidence zaposlenih delovnega časa podatki ZPIZ itd.)
    • knjigo sklepov
    • temeljni knjigi: glavna knjiga in dnevnik.

Za dobo 20 let se hranijo:

    • pogodbe in računi za nakup in prodajo nepremičnin
    • register osnovnih sredstev (vezano na zgornjo alineo).

Za dobo 10 let se hranijo:

celotna dokumentacija za knjiženje poslovnih dogodkov in obračuna DDV: izdani računi prejeti računi pogodbe o nakupih in prodaji kratkoročnih finančnih naložb in najemu kratkoročnih posojil transakcijski računi obračuni potnih nalogovdavčni odtegljaji (REK)… torej vsa poslovna dokumentacija (razen navedene pod trajno in 20 let). Prav tako je enako obdobje določeno za hrambo dokumentacije o poslovanju s povezanimi osebami – transferne cene.

Posebnosti:

Blagajniško poslovanje pomožne poslovne knjige temeljnice za knjiženje ipd. določimo razumni rok sami npr. 5 let po poteku poslovnega leta na katerega se nanašajo.

Avtor: Sabina Dimnik Data d.o.o.

Scroll to Top