Dober računovodski servis je za podjetnika, še posebej, če je ta na začetku svoje poslovne poti, lahko prava zakladnica dodatnih prihrankov, pa četudi je na prvi pogled dražji od konkurenčnih servisov.
Preden ste se odločili ustanoviti lastno podjetje, vam vodenje osebnih financ najverjetneje ni predstavljalo večjih naporov. Pa vendar, ko je podjetje enkrat ustanovljeno, hitro ugotovite, da je vodenje računovodstva veliko bolj kompleksno in vam lahko vzame veliko dragocenega časa, ki bi ga sicer lahko porabili za razvoj posla in podjetja samega.
Zato je pomembno, da prepoznate prednosti in pomembnost sodelovanja z računovodskim servisom, saj vam prav poznavanje možnosti v okviru zakonodaje lahko naložbo v servis večkrat povrne. Obratno vas lahko “poceni” servis zaradi nepotrebnih kazni in ne izkoriščanja možnih prihrankov še kako veliko stane.
Na kaj morate biti pozorni pri izbiri računovodskega servisa?
Veliko malih podjetnikov je mnenja, da ne potrebuje pomoči pri vodenju računovodstva. Vendar, če vaše osebno računovodstvo temelji na preprostem hranjenju računov v škatli za čevlje, je morda le čas, da razmislite o sodelovanju s strokovno usposobljenim kadrom. Izbira le tega je izrednega pomena, saj lahko poskrbi, da bo vaše podjetje uspešno izkoristilo ves potencial in iz vaših ramen dvigne nepotrebno breme.
Pri izbiri servisa se osredotočite na sledeče
- Kakšne storitve potrebujete : Naštejte storitve, za katere ste mnenja, da bi jih potrebovali. Naj bo to priprava finančnih poročil, stanja bilance, fakturiranje, plačilne storitve, splošno knjigovodstvo, svetovanje glede prihrankov, itd. Če je možno, izberite servis, ki v svoji ponudbi zajema vse kar potrebujete.
- Stroški : Stroški vodenja računovodstva se razlikujejo od servisa do servisa. Nekateri servisi vam lahko zaračunajo svoje storitve glede na čas ( plačilo na uro), ki ga porabijo za vodenje vaših financ. Enako velja za čas svetovanja. Vendar pa večina servisov nudi tudi mesečno vodenje vaših financ. Na tej točki se morate vprašati, kakšno storitev potrebujete in se na podlagi ugotovitve tudi odločiti. Na uvodni sestanek lahko prinesete tudi finančne dokumente preteklega leta, ter prosite, da vam na podlagi teh ocenijo kakšne storitve bi potrebovali in koliko bi vas to stalo.
- S kom boste sodelovali : Najprej se pozanimajte ali je servis član GZS – Zbornice računovodskih servisov in ali ima servis sklenjeno zavarovanje poklicne odgovornosti.
Nato se pozanimajte s katerim agentom/agentko boste sodelovali. S to osebo boste odkrito govorili o svojem poslu, zato je pomembno da se v njegovi/njeni bližini počutite sproščeno.
Pozanimajte se o referencah, vprašajte ga/jo koliko časa je že v poslu ter kakšne je profil njegovih/njenih strank (enko lahko storite za celoten servis). - Elektronsko poslovanje : večina servisov danes uporablja tako imenovano e-poslovanje z organizacijami, kot sta AJPES in FURS, saj brez tega ni mogoče oddajati nekaterih poročil. Prav tako je prednost elektronskega poslovanja tudi v tem, da ima naročnik v vsakem trenutku možnost vpogleda v svoje poslovanje. Prepričajte se ali vaš servis omogoča elektronsko poslovanje in si s tem zagotovite večji nadzor in prihranek časa.
Torej, si še vedno želite svoje računovodstvo voditi sami, ali bi raje ta čas izkoristili za razvoj podjetja, vodenje računov pa prepustili strokovnjakom? Za računovodske storitve smo vam na voljo na 01 600 1530 ali po elektronski pošti na data@data.si. Lahko pa se sami naučite voditi svoje knjigovodstvo na tečaju Kako voditi svoje enostavno knjigovodstvo!
Pripravil: Gašper Meden
[wpsr_facebook type=”send” showfaces=”0″ width=”150″]