Kupci in lastniki spletnih trgovin bodo lahko pričeli 15. februarja 2016 uporabljati platformo, preko katere jim bo omogočeno poenostavljeno spletno reševanje sporov. Na podlagi Zakona o izvensodnem reševanju potrošnikih sporov (ZIsRPS), ki je stopil v veljavo 14. novembra 2015, bodo trgovci in kupci spore reševali na hiter, ugoden in enostaven način.
[seminar id=”75348″ txt=”Se odločate za spletno trgovino in ne veste, ali imate dovolj predznanja na tem področju? Na seminarju vam pomagamo s koristnimi napotki, s katerimi boste brez večjega napora vodili svojo spletno trgovino.”]
Reševanje sporov na enostaven in hitrejši način
[svetovanjecta id=”5″ msg=””]
Evropska komisija (EK) je platformo za spletno reševanje sporov za ponudnike blaga in storitev ter potrošnike vzpostavila 9. januarja letos. Kot pravijo na Zvezi potrošnikov Slovenije pa bo orodje od 15. februarja na voljo tako potrošnikom kot trgovcem, ki bodo lahko spore glede domačih in čezmejnih nakupov reševali kar preko spleta. Hkrati pa se bodo s spletnim reševanjem sporov izognili dolgotrajnim in dragim sodnim postopkom.
Na EK želijo z vzpostavitvijo platforme »okrepiti zaupanje v spletno nakupovanje in tako prispevati k uveljavljanju strategije enotnega digitalnega trga«. Trgovec ali kupec bo preko platforme lahko vložil pritožbo, organi za reševanje sporov pa bodo med strankama razsojali in ponudili rešitev spora.
[tweet]Ali ste vedeli? Trgovcu se lahko pritožite tudi preko platforme za reševanje sporov.[/tweet]
Izvensodno reševanje potrošniških sporov
Kot pravijo na Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) je namen omenjenega zakona o reševanju sporov vzpostaviti način, na podlagi katerega bi se potrošnikom in ponudnikom na vseh gospodarskih področjih zagotovila možnost hitrega, cenovno dostopnega, preprostega in učinkovitega izvensodnega reševanja domačih in čezmejnih potrošniških sporov.
Platformo za spletno reševanje sporov bodo lahko uporabljale spletne trgovine, spletni trgovci pa bodo, če bodo to želeli, lahko na svojih spletnih straneh objaviti tudi povezavo do nove platforme, do katere bodo lahko kupci dostopali v primeru spora ali pritožbe.
Izvensodno reševanje sporov prostovoljno
Na OZS pravijo, da je spletno reševanje potrošniških sporov prostovoljno. To pomeni, da se bodo trgovci (podjetniki) oziroma kupci sami odločili, ali bodo na podlagi spora sprožili postopek preko platforme oziroma se reševanja potrošniških sporov lotili izvensodno ali se bodo raje odločili za klasično sodno pot.
[seminar id=”70684″ txt=” Ne glede na to, ali se boste odločili za spletno trgovino ali ne, danes tudi najmanjša podjetja že ob začetku poslovanja potrebujejo učinkovito spletno stran. Pridružite se nam na seminarju, kjer vas bomo seznanili s prvinami učinkovite spletne strani.”]
Ta zakon niti ne prepoveduje, da bi ponudnik blaga in storitev ter kupec medsebojni spor skušala rešiti sama. Kot pojasnjujejo na OZS, mora kupec pri sporu predhodno uveljavljati pritožbo neposredno pri ponudniku oziroma podjetju, zoper katerega želi sprožiti postopek izvensodnega reševanja potrošniških sporov.
Kaj je spletno reševanje sporov?
Spletno reševanje sporov deluje na principu alternativnega reševanja sporov. Gre za reševanje sporov med ponudniki blaga in storitev ter kupci, ko imajo ti težave s kupljenim izdelkom ali storitvijo. Organi alternativnega reševanja sporov delujejo izvensodno, z vključevanjem nevtralne strani (kot je na primer posrednik ali varuh človekovih pravic) pa predlagajo rešitev in na ta način zbližajo stranke.
[wpsr_facebook]