Trgovci pričakujejo, da bodo razprodaje privlačne za nakupe na »zalogo«

Zimske razprodaje tekstilnega blaga in obutve v skladu s pravili o sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve Trgovinske zbornice Slovenije, ne smejo trajati več kot 60 dni, lahko pa (krajše) trajanje vsak trgovec določi sam. Začnejo pa se prvi ponedeljek v januarju.

[seminar id=”75341″ txt=”Poznavanju zakonov in pravilnikov se ne more izogniti noben podjetnik. Da bi vam olajšali delo in vas seznanili z osnovami, so v naši pravni službi pripravili pregled zakonodaje, ki jo res morate poznati in predstavitev pravic inšpektorjev ter postopka njihovega nadzora.”]

V vsakem primeru se morajo trgovci tudi med razprodajami držati Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) in Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP).

razprodaje

ZVPot tako za razprodaje določa:

  • da mora podjetje razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava pa mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja znižanja,
  • da mora biti blago označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno,
  • da mora, če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. znižano od 20 do 40 odstotkov, ali znižano do 50 odstotkov), najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji.

»Potrošniki sezonske razprodaje pričakujejo, čar razprodaj pa je še vedno v ugodnostih – višjih popustih, predvsem na blagu, ki predstavlja dražje izdelke zimske sezone (plašči, bunde, zimska oblačila, itd.), ki jih tudi potrošniki kupujejo na »zalogo«,« pojasnjujejo na Trgovinski zbornici Slovenije.

Blago mora biti, čeprav je ponujeno na razprodajah, brezhibno, razen če ni drugače označeno. Brezhibnega blaga trgovci niso dolžni sprejeti nazaj, lahko pa se za to odločijo. Blago morajo sprejeti nazaj le, če ima stvarno napako – več o tem si lahko preberete v prispevku Praznični nakupi: vračilo blaga ni vedno upravičeno in v prispevku Stvarna napaka in garancija.

Višine popustov bodo tudi letos zelo različne, med razprodajo pa znižanje najmanj za 30 odstotkov, v primeru znanih blagovnih znamk in pri blagu višjega cenovnega razreda pa tudi do 50 ali 60 odstotkov.

[seminar id=”75350″ txt=”Lastnik, direktor, tajnica, vodja nabavne službe in prodaje, vodja marketinga in še kaj je lastnik majhnega podjetja v eni osebi. Katere funkcije morate opravljati, čeprav bi jih raje (ali nehote) spregledali?”]

Razprodaje po vseh drugih akcijah in znižanjih ali pred njimi

Hkrati mnogi trgovci v skladu s svojo poslovno politiko v času med, pred in po razprodajah pospešujejo prodajo tudi z akcijami, ugodnostmi, popusti in drugimi znižanji. Kot opozarjajo na Tržnem inšpektoratu RS, morajo biti trgovci pri tem pozorni, da:

  • z objavo akcije ne zavajajo potrošnikov in v oglasu navedejo takšne podatke, ki bodo potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni;
  • znižajo blago le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah;
  • ne izvajajo navideznega znižanja tako, da jih najprej zvišajo in nato znižajo ter objavijo znižanje;
  • odstotek popusta lahko označijo za skupino izdelkov na eni polici ali stojalu, ki so znižani za ta odstotek;
  • na eni polici ali enem stojalu ne sme biti skupaj zloženo blago, ki je znižamo po različnih odstotkih;
  • na eni polici ali enem stojalu ne sme biti skupaj zloženo blago, ki sploh ni znižano in blago, ki ima znižano ceno;
  • popust lahko traja neomejeno dolgo; trgovec lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.

[wpsr_facebook]

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top