Ponovno opozarjamo na goljufive ponudbe prodajalcev iz tujine, ki objavljajo svoje oglase na slovenskih portalih, namenjenih malim oglasom. Na evropskem potrošniškem centru vsaj enkrat mesečno skušamo pomagati potrošnikom, ki so od ponudnika takega oglasa naročili in plačali izdelek, ki pa ga nikoli niso prejeli.
V zadnjem primeru, ki smo ga obravnavali, je bil potrošnik oškodovan za več kot 3.500 €. Prodajalec, ki je svoj oglas za prodaja iPadov po ugodni ceni objavil na spletnem portalu Bolha.com, se je predstavljal za predstavnika podjetja Mobile24 International Network in potrošnika prepričal s potrdilom o registraciji podjetja in drugimi potrdili, ki naj bi pričala o tem, da gre za resno in zaupanja vredno podjetje. Potrošnik je plačal celotno kupnino prek Western Union in čakal na dostavo. Seveda plačanega potrošnik ni prejel, ker so se na strani prodajalca pojavili zapleti, s katerimi je ta skušal iz potrošnika izvabiti še več denarja (običajno so to zapleti na carini, zavarovanjem in zamudnino).
Preverili smo podjetje Mobile24 International Network in ugotovili, da je bilo v resnici vpisno v register podjetij v Angliji leta 2011, kot spletni portal, vendar brez objavljene spletne strani. Podjetje ni imelo nobenih prihodkov od ustanovitve.
Jasno je, da gre v omenjenem primeru za goljufijo.
Zato ponovno opozarjamo potrošnike, da preverijo pri katerem spletnem ponudniku kupujejo izdelke. Pozorni naj bodo predvsem na:
- neverjetno ugodne cene,
- nakazila denarja prek Western Union-a,
- dodatne “zaplete”, ki se začnejo pojavljati po prvem nakazilu (dodatne dajatve, carina, nepredvidljivi stroški…).
Potrošnikom odsvetujemo nakazila prek sistema Western Union. Ta način plačila naj bi potrošniki uporabljali le za nakazila prijateljem ali sorodnikom, nikakor pa ne osebam, ki jih ne poznajo. Spletni goljufi namreč zahtevajo prav plačilo preko Western Union, saj jim ta način plačila oziroma nakazila denarja omogoča, da v katerikoli enoti agenta Western Uniona v svetu z osebnim dokumentom ter informacijo o znesku nakazila in državi, iz katere je nakazan, dvignejo denar v nekaj minutah po izvršenem nakazilu. Potrošnik pa v tem primeru ne more sprožiti reklamacijskega postopka ter zahtevati vračila denarja, kar mu omogoča npr. plačilo s kreditno kartico.
Potrošnikom tudi svetujemo, da pred nakupom na spletu preverijo, ali je že kdo opozoril na podjetje, pri katerem nameravajo kupiti izdelek.
V primeru, da ste žrtev spletne goljufije nam svetujemo, da se takoj obrnete na policijo, obvestite pa tudi SI-Cert (Slovenski center za posredovanje pri omrežnih incidentih). Evropski potrošniški center v tem primeru ne more pomagati. Ne glede na to vas naprošamo, da nas obvestite o goljufivem spretnem trgovcu, saj bomo lahko opozorili druge potrošnike na previdnost pri nakupovanju.
Lahko pa vam lahko pomagamo v primeru, da se za nakup šele odločate in potrebujete več informacij o spletnem ponudniku. Prek drugih centrov v mreži ECC-Net bomo preverili, ali je že kdo izkusil težave s ponudnikom, s katerim nameravate skleniti dogovor.
Vir: Zveza potrošnikov Slovenije