Promocija zdravja na delovnem mestu je obvezna v skladu z delovnopravno zakonodajo. Po drugi strani pa promocija zdravja na delovnem mestu vpliva na dobro počutje zaposlenih. Kakšne so obveznosti delodajalca pri tem ter kako načrtovati promocijo zdravja? Ne spreglejte tudi, da opustitev obveznosti iz tega naslova in ne sprejem načrta v podjetju, t.j. promocija zdravja na delovnem mestu, pomeni kršitev delovnopravne zakonodaje.
Naši pravni svetovalci vam lahko podajo ustrezne informacije glede na individualno situacijo vašega podjetja. Za ponudbo nas pokličite na 01 600 1530 ali pa nam pišite na data@data.si.
Registracija d.o.o. – hitro in enostavno na DATI!
Zakaj je potrebna promocija zdravja na delovnem mestu in kateri zakon jo predpisuje?
Delodajalec mora v skladu z Zakonom o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1), načrtovati in izvajati promocijo zdravja med svojimi zaposlenimi. Zdravje na delovnem mestu je namreč podlaga za dobro in uspešno življenje in delo. Tako za posameznika kot za organizacijo oziroma podjetje.
Opravite informativni izračun plače!
Kako se načrtuje oziroma izvaja promocija zdravja na delovnem mestu?
V 32. členu ZVZD-1 je določeno, da mora delodajalec promocijo zdravja na delovnem mestu načrtovati ter zanjo zagotoviti potrebna sredstva. Prav tako pa mora določiti tudi način spremljanja njenega izvajanja. Iz slednjega tako izhaja, da mora način spodbujanja zdravja na delovnem mestu delodajalec določiti v internem aktu podjetja. Prav tako mora tudi v izjavi o varnosti z oceno tveganja načrtovati promocijo zdravja na delovnem mestu, kar določa 27. točka 76. člena zakona. V kolikor potrebujete pomoč pri pripravi internega akta, so naši pravniki dosegljivi na telefonski številki 01 600 1530 oziroma elektronski pošti data@data.si.
V primeru, če promocija zdravja na delovnem mestu ni načrtovana – ali lahko doleti delodajalca globa?
Za kršitve ZVZD-1 lahko inšpektor napiše podjetju globo v višini od 2.000 do 40.000 evrov. Za samozaposlene od 500 do 10.000 evrov, odgovorni osebi podjetja od 500 do 4.000 evrov ter delavcu od 100 do 1.000 evrov. Zato morajo delodajalci biti pozorni na svoje obveznosti.
Promocija zdravja na delovnem mestu pomeni spremeniti kulturo zdravja v organizaciji. Kaj to pomeni?
Promocija zdravja na delovnem mestu pomeni npr.:
- varno in spodbudno delovno okolje,
- dobro in stimulativno delovno okolje,
- ozaveščanje o zdravem življenjskem slogu,
- spodbujanje zaposlenih, da se aktivno udeležujejo aktivnosti za varovanje in krepitev zdravja,
- spodbujanje osebnostnega razvoja.
Ustanovite podjetje z našimi strokovnjaki!
Promocija zdravja na delovnem mestu zahteva odgovorno osebo za izvajanje promocije
Za operativno izvajanje promocije zdravja na delovnem mestu je potrebno določiti odgovorno osebo. Odgovorna oseba je namreč tista, ki skrbi za pripravo programa aktivnosti, načrtuje začetne človeške vire in spodbuja sodelovanje zaposlenih.