Ženska v podjetništvu ter izzivi žensk v podjetništvu sta temi, ki jima namenjamo premalo pozornosti. Vendar tu ne gre za naključje, prej ignoranco, saj pričujoče statistike razkrivajo konservativne podatke. V Sloveniji namreč okoli 55 odstotkov ljudi meni, da je najpomembnejša vloga, ki jo ženska ima, skrb za dom in družino. S čimer se uvrščamo v zgornjo polovico članic EU, med katerimi so tudi vzhodnoevropske družbe. Ženska v podjetništvu so torej sooča pretežno z izzivi vezanimi na javno mnenje. Slednje se očitno iz časov socializma v svobodno tržno gospodarstvo ni kaj bistveno spremenilo.
Marsikatera ženska razmišlja o samostojni podjetniški poti. Svetovalci podjetja DATA so vsem bodočim podjetnicam in podjetnikom na voljo za najrazličnejša vprašanja bodisi vezana na same podjetniške začetke, bodisi na davčna, pravna, finančna in računovodska. Pišite jim na data@data.si ter povprašajte po ponudbi svetovanj ali pa si zgolj zagotovite prosto mesto na seminarjih!
Ko se ženska odloča za podjetništvo…
Odločitev žensk za začetek posla je tako precej bolj zapletena kot pri moških. Četudi so v podjetništvu za uspeh pomembne osebne karakteristike, način razmišljanja, delo, potrpežljivost, močna volja, sposobnost učenja ipd. Kako bi lahko bili potem izzivi, s katerimi se sooča ženska v podjetništvu povezani s spolom in stereotipi? Enostavno, saj je ženska dovzetnejša na primer za spolno diskriminacijo.
[izobrazevanje type=”skupinsko-svetovanje”]
Ženska v podjetništvu ali “zgolj” ambiciozna gospodinja?
[oblacek id=5 txt=”Ustanavljate s.p. ali d.o.o.?” link=’Pri nas je to enostavno – rezervirajte si termin na 01 600 1530′]Stereotipi o ženskih »naravnih« gospodinjskih in skrbstvenih vlogah jim prinašajo težave pri pridobivanju finančnih sredstev, pomanjkanju mentorjev in pomanjkljiv podporni sistem. Poleg tega se morajo neprestano dokazovati, da dosežejo spoštovanje in uresničijo zastavljene cilje. Ravno tako so pogosto bolj vpete v skrb za otroke in gospodinjstvo. S čimer vse težje usklajujejo poslovno in družinsko življenje.
Podjetništvo je še vedno v domeni moških
Čeprav v podjetniškem svetu še vedno prevladujejo moški – že na lestvici Forbes najdemo samo 2 ženski med 20 najbolj premožnimi zemljani, še ne pomeni, da moramo takšne trende tudi ohranjati. Denimo raziskava podjetja American Express izkazuje spodbudne podatke za področje ZDA. In sicer, da se je delež podjetnic v obdobju med 1997 in 2017 povečal za 114 odstotkov. V letu 2019 pa je bilo kar 39 odstotkov takšnih podjetij, ki so jih v Ameriki vodile ženske. Trendi za evropske države – vsaj do določene mere – so podobni.
V Sloveniji zaseda vsaka peta ženska vodstveno mesto.
Iz statistik lahko tako razberemo porast žensk (napram preteklosti) v podjetništvu in zasedanju vlog pri vodenju ter upravljanju podjetij. Vendar izzivi žensk v podjetništvu še zdaleč niso (raz)rešeni. Smo pa na dobri poti, da jih počasi zajezimo. Predvsem v smislu, da ustvarimo enake možnosti za uspeh obeh spolov.
Informativni izračun dohodnine
Vse prepogosto se nas drži mantra, da ženske, ki so na poti podjetništva, vstopajo v »moški svet«. Simptomi te agonije se recimo kažejo že na delovnih mestih, kjer gre za pogosto neenakost med spoloma. Ta se odraža v plačni vrzeli, ki predstavlja različno plačilo za enako delo. Ravno tako pa je mantra povezana z obravnavo kandidatov za delovno mesto. Pri čemer gre denimo za vprašanja iz strani delodajalca o družini in preostalih osebnih okoliščinah. Navsezadnje lahko vidimo, kako so – kljub enakopravnosti v številnih državah – spol in stereotipi še vedno tesno povezani z izzivi žensk v podjetništvu.
Potrebujete pravni nasvet? Pokličite naše pravnike na telefon 01 6001 528 ali jim pišite na data@data.si.
[wpsr_facebook]
Morda vas zanima tudi: