Promocija zdravja na delovnem mestu so sistematične ciljane aktivnost in ukrepi, ki so namenjeni vsem zaposlenim in se izvajajo z namenom ohranjanja in krepitve telesnega in duševnega zdravja zaposlenih ter njihovega dobrega počutja, pišejo v priročniku Zakaj vlagati v zdravje zaposlenih in kako se ga lotiti Zveze delodajalcev Slovenije (ZDS).
[seminar id=”70680″ txt=”Če delodajalec promocije zdravja ne izvaja, mu zakon nalaga globo v višini med 2.000 in 40.000 evri.”]
Promocija zdravja na delovnem mestu je obvezna, določa jo Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1); ta delodajalca zavezuje k načrtovanju promocije za zagotavljanju potrebnih sredstev zanjo. Če delodajalec tega ne izvaja, mu zakon nalaga globo v višini med 2 in 40 tisoč evri.
Promocijo je treba načrtovati sistematično, dolgoročno (ali vsaj srednjeročno), prilagajati se mora zaposlenim ter ekonomskim, organizacijskim in kadrovskim možnostim delovne organizacije. Spletni pripomoček za izdelavo programa promocije zdravja na delovnem mestu najdete tukaj.
Koristi promocije zdravja na delovnem mestu za delodajalce in zaposlene
DELODAJALEC | ZAPOSLENI |
---|---|
Dobro voden program promocije zdravja na delovnem mestu | Varno in zdravo delovno okolje |
Pozitivna podoba podjetja | Okrepljena samozavest |
Višja morala zaposlenih | Manj stresa |
Manjša fluktuacija zaposlenih | Višja morala |
Manj bolniških odsotnosti | Večje zadovoljstvo z delom |
Večja delovna učinkovitost | Večja skrb za lastno življenje |
Nižji stroški zdravljenja in zavarovanja | Boljše zdravje |
Manjše tveganje za globe in sodne spore | Boljše počutje |
Kam se uvršča strošek promocije zdravja na delovnem mestu?
Plačila in bonitete delodajalca, vezane na izvajanje promocije zdravja, ki se ne štejejo kot boniteta in se ne vključujejo v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja so:
- plačila delodajalca za zdravstvene preglede zaposlenih,
- za cepljenje zaposlenih,
- za zavarovanja zaposlenih za nesreče pri delu,
- bonitete, ki jih delodajalec ne zagotavlja redno ali pogosto in vrednost teh v mesecu ne presega 13 evrov,
- ugodnosti manjših vrednosti, če jih delodajalec zagotavlja vsem pod enakimi pogoji (ZDoh-2).
[tweet]Zakaj vlagati v zdravje zaposlenih? Neizvajanje promocije zdravja delodajalca lahko stane 2.000 – 40.000 evrov.[/tweet]
Če so ukrepi promocije zdravja na delovnem mestu vključeni v izjavo varnosti z oceno tveganja, se stroški, nastali na tej osnovi, lahko priznavajo kot davčno priznani odhodki (Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2).
Delodajalcu pripada pravica do odbitka DDV za stroške, kot so denimo zagotavljanje koles za vožnjo na krajših razdaljah znotraj velikega delovnega območja in na primer tečaji za pridobitev kompetenc za obvladovanje z delom povezanega stresa (ZDDV-1).
Več sorodnih prispevkov:
- Kam se uvršča strošek promocije zdravja na delovnem mestu?
- Promocija zdravja na delovnem mestu zanima tudi inšpektorje
Vir: Združenje delodajalcev Slovenije
[wpsr_facebook]