Franšizing je enostaven sistem poslovanja, kjer trženje blaga, storitev ali tehnologije temelji na trajnostnem sodelovanje med poslovnimi subjekti. Mednje so vključena podjetja ali samostojni podjetniki in franšizorji. Pri tem pogodbenem razmerju osebe v sistemu poslovanja vodijo svoje posle pod trgovskim imenom ali blagovno znamko specifičnega podjetja – franšizorja.
Kaj je franšizing?
Pri franšizingu gre za združevanje lastnega podjetja in poslovnega modela drugega podjetja. Če ste v procesu franšizinga, ste sam svoj šef in hkrati delate za nekoga drugega.
Pri franšizingu gre za prevzemanje celotnega koncepta franšizorja neke tržne znamke, lahko preberemo v evropskem Kodeksu etike za franšizing. Franšizor daje posameznim podjetjem in samostojnim podjetnikom pravico, obenem pa jih pooblašča ter jih zavezuje, da uporablja franšizorjevo trgovsko ime, njegovo znamko, poslovne in tehnične metode, sistem postopkov in druge pravice, ki izhajajo iz intelektualne lastnine podjetja. Franšizor oziroma oseba s katero je podjetje ali samostojni podjetnik sklenil pogodbo, pa jim zagotavlja stalno poslovno in tehnično pomoč.
[seminar id=”70674″ txt=”Če je samozaposlitev oziroma zaposlitev vaša večna dilema in ne veste, kaj se vam bolj izplača, saj bi rad povečali svoje dogodke, potem vas vabimo na seminar, kjer vam bomo odgovorili na vaša vprašanja in vas vodili do pravilne odločitve.”]
Franšizing ima pogosto negativni prizvok, saj pri njem ne gre za popolno samostojno poslovanje. Mnogi menijo, da je pri njem franšizojemalca v podrejenem položaju do franšizorja. A če iščete potencialno zelo dobičkonosno poslovno priložnost, je lahko franšizing odgovor na vaše pomisleke. Ugoden je lahko tako za začetnike v svetu poslovanja kot tudi za tiste, ki že imajo svoj posel, a ga želijo razširiti s preverjenim poslovnim modelom.
Franšizing je prodaja poslovnega sistema, ki je obenem uspešen, dodelan in preverjen. Celoten proces temelji na ugledu franšizorja, njegove blagovne znamke ter prepoznavnosti izdelka, s katerim je povezana tudi kakovost proizvoda, ki ga franšiza prodaja. Hkrati pa je pomembno tudi dobro razmerje med kakovostjo in ceno proizvodov ali storitev. Gre za neobičajno poslovno partnerstvo, kjer veljajo posebne oblike sodelovanja v poslovni mreži.
Zakaj je franšizing lahko velika poslovna priložnost?
Glede na navedbe v evropskem Kodeksu etike za franšizing velja franšizing za enega izmed najbolj razširjenih načinov, s katerim lahko malo podjetje hitro zraste in pridobi zadovoljiv zaslužek. Hkrati pa lahko podjetje zaradi sodelovanja z ostalimi poslovnimi subjekti pokrije več trgov, kot bi jih sicer doseglo z razvijanjem samostojnega poslovnega modela.
[tweet]V Sloveniji je franšizing neizkoriščen, registri pa ne obstajajo.[/tweet]
V Sloveniji franšizing ostaja neizkoriščena priložnost za mnoge podjetnike, obvezni ali uradni register za vodenje evidenc franšiznih znamk pa ne obstaja. Natančnega števila franšiznih znamk v Sloveniji torej ni, je pa v Sekcijo slovenskih franšiznih družb vključeno manjšo število tovrstnih podjetij.
[wpsr_facebook]