Orodje za ocenjevanje osebnostnega tipa, ki v praksi prihrani veliko časa pri izbiri novih kadrov
Test, ki se v praksi izkazuje kot zelo uspešen, saj nam pomaga iz kopice prijav na delovno mesto izluščiti tistih nekaj, za katere si je vredno vzeti čas in opraviti razgovor.
DISC test je orodje za ocenjevanje osebnostnega tipa, ki temelji na DISC teoriji psihologa Williama Marstona.
Teorija priznanega psihologa se vrti okoli štirih različnih osebnostnih lastnostih: D (Dominance) – oblastnost, I (Influence) – vplivnost, S (Steadyness) – stabilnost in C (Conscientiousness) – vestnost, natančnost. Na podlagi teorije se je skozi leta razvil test, ki se je začel uporabljati kot orodje za določitev osebnostnega profila.
Različica, ki se uporablja danes, je poenostavljena in prilagojena. Hitreje namreč pridemo do želenih podatkov.
DISC test se lahko uporablja za različne namene, vedno pogosteje pa ga uporabljajo podjetja, v fazi iskanja novih zaposlenih.
Podjetje glede na položaj, kjer zaposluje novega človeka, določi osebnostne lastnosti, ki naj bi jih zaposleni imel. Le te se razlikujejo od dejavnosti podjetja, položaja, odgovornosti, ki bi jo zaposleni prevzel. Zato napačnih odgovorov ni, je le bolj ali manj primeren človek za to delovno mesto.
V praksi se ta način izkazuje za zelo uspešnega. Vzemimo primer, da ste razpisali delovno mesto in prejeli 300 prošenj. Izmed teh prošenj je mogoče le 10 kandidatov, ki glede na osebnost ustrezajo delovnemu mestu. Test vam bo pomagal izbrati nekaj najprimernejših kandidatov, s katerimi boste opravili še razgovor. Seveda za to porabili manj časa, kot bi ga v primeru, če bi na razgovor porabili več kandidatov.
DISC test se sicer uporablja tudi za izboljšanje poslovanja. Pomaga namreč pri motiviranju zaposlenih, povečanju produktivnosti, glajenju konfliktov in izbiranju vodij.
Avtorica: Urška Petrič, Data d.o.o.