Podjetniki lahko svojim zaposlenim ponudijo tudi nov način dela – pametno delo oziroma tako imenovan ‘smartworking’. Gre za delo, ki ga zaposleni opravljajo na več napravah iz različnih lokacij.
[seminar id=”72062″ txt=”Imate poslovno idejo? Preden se podate v podjetništvo, si napišite poslovni načrt. To lahko storite tudi na naši štiriurni delavnici, kjer vam z nasveti pomagamo zapisati, vse kar že veste in vas usmerimo, da si pred vstopom v podjetništvo postavite prava vprašanja o svojem bodočem poslovanju.”]
Iskalci zaposlitve navdušeni nad novimi načinom dela, delodajalci malo manj
Kljub temu, da so iskalci zaposlitev zelo naklonjeni novemu načinu dela, so delodajalci za zdaj še previdni, kažejo podatki, ki jih je objavil Adecco. Številni delodajalci za nov način dela še niso slišali, kljub temu pa so pokazali močan interes za vključevanje novih načinov dela v delovno prakso.
[svetovanjecta id=”0″ msg=””]
Kadrovniki pametno delo razumejo kot fleksibilni delovni čas (36 odstotkov vprašanih), osredotočenost na rezultate (21 odstotkov) in uporabo svojih naprav (12 odstotkov). Kljub temu pa so številni prepričani, da podjetja v povprečju na upravljanje podjetja s pametnim delom še niso pripravljena. Glavne zavore za uvajanje novega načina dela so po njihovi oceni korporativna struktura organizacije (25 odstotkov), pomanjkanje izobraževanja na področju virtualnega vodenja (21 odstotkov), pomanjkanje veščin o novih tehnologijah (17 odstotkov) in sistem ocenjevanja (16 odstotkov).
Nov način dela za marketing, prodajo in komunikacijo
Kadrovniki ocenjujejo, da je nov način dela najbolj primeren za marketing, prodajo in komunikacijo, saj gre za dejavnosti, ki so najbolj prilagojene za fleksibilen način dela.
Zaposleni si takega načina dela želijo, ker lahko z njim zmanjšajo čas prevoza na delo, stroške, bolje usklajujejo osebne in delovne obveznosti in samostojno upravljajo čas. Kot ugotavljajo v raziskavi, pa prostore za sodelo – t. i. ‘coworking‘ in mobilno delo pa uporabljajo iz profesionalnih razlogov – deljenje znanj z drugimi ljudmi, bolj kreativni in inovativni pristopi ter povečanje produktivnosti.
Prednosti in slabosti pametnega dela
V spodnji tabeli si lahko pogledate, katere so prednosti oziroma slabosti pametnega dela.
Prednosti | Slabosti |
---|---|
Samostojno organiziranje delovnega časa | Manj možnosti za interakcijo s sodelavci |
Ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem | Slabše ravnovesje med delom in zasebnim življenjem |
Krajši čas prevoza v službo | Več motečih dejavnikov |
Manjši stroški prevoza na delo | Morebitna osamitev |
Boljša storilnost | Manj možnosti za interakcijo z zaposlenimi |
Ugovotivitev: 58 odstotkov žensk raje dela od doma
Podatke je v raziskavi zbrala zaposlovalna agencija Adecco, v njej pa je sodelovalo 31.793 iskalcev zaposlitev in 4.168 kadrovnikov iz 26 držav. Ugotovili so, da 58 odstotkov žensk raje dela od doma, ta številka se pri moških zniža za 5 odstotkov. Ti raje delajo na poti (36 odstotkov v primerjav s 26 odstotki žensk).
[seminar id=”75350″ txt=”Kako boste razvrstili podjetniške funkcije med svojimi zaposlenimi? Posvetujte se z nami – dobra podjetja odlikuje tudi dobra organizacija.”]
Nagnjenost k delu zunaj pisarne je višja do starosti 39. let – najvišja je v starosti med 30. in 34. letom starosti, nato se želja po delu zunaj pisarne postopoma znižuje.
V prispevku Podjetja za prvo polovico leta 2016 napovedala zaposlovanje, smo pisali o optimističnih napovedih za letošnje leto, ko podjetja pričakujejo 0,6-odsotno rast zaposlenosti. S katerimi težavami pri zaposlovanju pa se soočajo podjetja, pa si preberite v prispevku Zaposlovanje problem za tri četrtine podjetij.
Vir: Adecco
[wpsr_facebook]