Registracija novega podjetja je bolj varna odločitev kot to, da “kupite” starega

Registracija novega podjetja je bolj varna odločitev kot to, da “kupite” starega

Registracija novega podjetja je varnejša oblika začetka podjetništva. Vsi vemo, da se je do nedavnega na račun ustanovitvenega kapitala d. o. o. dalo kupiti za nekaj sto evrov; zdaj je tovrstna dejanja preprečila zakonodaja in poostrena inšpekcija, mi pa smo pri strokovnjakih preverili, zakaj je registracija novega podjetja bolj varna odločitev kot to, da kupite oziroma prevzamete že obstoječo družbo.

[seminar id=”70696″ txt=”Poslovanje tko’, kot mora bit’! Na DATI vam zaupamo, kako dobro poslovati.”]

Zakaj je registracija novega podjetja bolj varna odločitev kot to, da “kupite” starega?

registracija novega podjetjaBodoči podjetniki in podjetnice večkrat okrevajo pri odločitvi glede lastne družbe (podjetja) v smislu ali jo ustanoviti na novo ali vstopiti, prevzeti (kupiti) že obstoječo. Vsekakor je z vidika »varnosti« boljše, da se odločijo za novo družbo, kjer bodo lastniške deleže opredeliti kakor so si zamislili ter seveda tudi zaradi tega, da imajo nadzor nad vsemi sredstvi in obveznostmi družbe, saj bodo le-te posledica njihovih določitev in poslovanja.

Prijava na izobraževanje

Potrebno pa je tudi vedeti, da novoustanovljeno podjetje ne more pričeti s poslovanjem čez noč, saj  registracija novega podjetja, odprtje transakcijskega računa in pridobitve identifikacijske številke za DDV, zaposlovanje, trajajo okoli 20 dni. V primeru, da kolebat med ustanovitvijo s. p. ali d. o. o., vas vabimo na brezplačno predavanje Skupinsko svetovanje pred registracijo podjetja.

[oblacek id=1 txt=”Potrebujete nasvet davčnega strokovnjaka?” link=’Rezervirajte si svoj termin na 01 600 1530 ali nam pišite na data@data.si!’]

Za ustanovitev družbe z omejeno odgovornostjo pa ne potrebujete nujno ustanovitvenega kapitala. V isti vrednosti, tj. 7.500 evrov, lahko v novo podjetje vložite osnova opredmetena sredstva.

Kaj pa, če se s poslovanjem mudi?

Nekateri podjetniki pa zaradi različnih razlogov (npr. takojšen pričetek poslovanja, pridobivanje razpisnih sredstev, delovnih dovoljenj …) potrebujejo že delujoče podjetje, ki že ima identifikacijsko številko za DDV, ki ima morda tudi že ustvarjene dobičke in še bolje, da ima tudi dobro bonitetno oceno.

[svetovanjecta id=”2″ msg=””]

Z dobrimi stvarmi pa bodoči lastniki prevzemajo (lahko) tudi slabe. Podjetje, v katerega vstopajo, ima zgodovino, torej so lahko tudi v kasnejšem obdobju ugotovljene anomalije, katerih odprava bo v breme novih lastnikov.

Prijava na izobraževanje

Kako se preverja zgodovina podjetja?

Zgodovino podjetja lahko poslovni partnerji in bodoči investitorji ali lastniki razberejo iz različnih virov. Najprej se preverijo javno objavljeni letni računovodski izkazi (AJPES), kjer razberemo stanje sredstev in obveznosti ter uspešnost podjetja v posameznem poslovnem letu. Glede na določila Slovenskih računovodskih standardov je verjeti, da izkazujejo resnično in pošteno vrednost posameznih postavk, vendar brez preverjenih notranjih informacij tega ne moremo vedeti zagotovo. Smiselno bi bilo pridobiti izpise iz poslovnih knjig, kjer bi lahko podrobno razbrali, kateri poslovni dogodki se »skrivajo« za predstavljenimi obveznimi postavkami računovodskih izkazov in kakšni so dogovori glede poplačila oz. odprave kakšne od kategorij.

[tweet]Veste, zakaj je registracija novega podjetja bolj varna odločitev kot to, da “kupite” starega?[/tweet]

Predlagamo, da se opravi skrbni pregled, naredi zapisnik o ugotovitvah, ki naj bo podpisan z obeh strani (prejšnjega in novega direktorja) in se s tem nedvoumno razmeji odgovornost, saj bi tovrstni dokument lahko služil kot podlaga za morebitne kasnejše odškodninske tožbe.

[svetovanjecta id=”0″ msg=””]

Zgodovino podjetja pa lahko preverite tudi prek številnih aplikacij ponudnikov na trgu; preverite lahko boniteto podjetja, zato bi bilo smiselno opraviti tudi to preveritev. Iz javnega registra (preko AJPES) je moč razbrati tudi kakšne so bile morebitne spremembe lastnikov, zastopnikov, višine kapitala idr., kar je lahko dodaten pokazatelj o namerah podjetja v preteklosti.

Spomnimo, za prevzem oziroma prodajo podjetja boste morali k notarju. Ta poteza vas bo seveda stala. Preverite, kdaj bo še treba namesto na VEM točko DATA k notarju.

Pripravili: Sabina Dimnik in Monika Kern, Data d. o. o.

Prijava na izobraževanje

[wpsr_facebook]

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top