Preusmeritev pošte nekdanjega zaposlenega

Preusmeritev pošte bivšega delavca – je to dopustno?

Preusmeritev pošte je običajna poteza, ki jo delavci naredijo v času svoje odsotnosti – ponavadi v času koriščenja letnega dopusta. Kaj pa, ko delavec preneha delati v podjetju? Kaj se zgodi z njegovim e-poštnim predalom in vhodno pošto? Lahko delodajalec odredi preusmeritev pošte na ostale zaposlene?

Izračunajte si plačo!

Dolžnosti delodajalca ob prenehanju delovnega razmerja

[oblacek id=1 txt=”Potrebujete davčno svetovanje?” link=’Rezervirajte si termin na 01 600 1530 in zahtevajte ponudbo’]

Delodajalec mora ob prenehanju delovnega razmerja deaktivirati elektronski poštni predal nekdanjega zaposlenega, saj ne obstaja več pravna podlaga za obstoj poštnega predala.

Poštni predal je bil ustvarjen zgolj z namenom komuniciranja za potrebe opravljanja delovnih nalog po pogodbi o zaposlitvi.

Informacijski pooblaščenec opozarja na nezakonito preusmeritev pošte

Informacijski pooblaščenec je že večkrat posebej izpostavil, da je nedopustno, da delodajalci ohranjajo aktiven e-poštni naslov nekdanjega zaposlenega oziroma ob odhodu zaposlenega iz podjetja poskrbijo zgolj za preusmeritev pošte nekdanjega zaposlenega na enega izmed sodelavcev. Če ostane e-poštni predal nekdanjega zaposlenega aktiven, delodajalec s tem posega v komunikacijsko zasebnost bivšega zaposlenega.

Preberite tudi: Bruto plače so se v povprečju dvignile

Preusmeritev pošte pomeni nezakonito obdelavo osebnih podatkov!

Neustrezno urejeno preusmerjanje pošte ni zgolj poseg v zasebnost bivšega zaposlenega, gre tudi za nezakonito obdelavo podatkov pošiljateljev elektronskih sporočil. Pošiljateljev elektronski naslov je v skladu z določili Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1) osebni podatek, ki ga ni dovoljeno obdelovati.

pravno svetovanje

Kaj naj naredi delodajalec, če ne sme preusmeriti pošte?

Delodajalec naj ob prenehanju delovnega razmerja poskrbi za takojšnjo ukinitev e-poštnega naslova nekdanjega delavca, hkrati pa naj vzpostavi avtomatski odzivnik, da elektronski naslov več ne deluje ter v odzivnik vključi obvestilo, na kateri e-mail naslov lahko stranka pošlje sporočilo. Odzivnik naj vsebuje tudi podatek, da preusmeritev pošte ni avtomatizirana.

Takšno postopanje je pravilno tudi v primeru daljših odsotnosti zaposlenih delavcev, ko so na primer ti odsotni zaradi dolgotrajne bolezni.

Želim se prijaviti na e-novice

Izjema od pravila v posebnih primerih

Takojšen izbris elektronskega naslova zaposlenega in prepovedana preusmeritev pošte ni nujna zgolj v primeru nenadne smrti delavca. V tem primeru se mora podjetje na take izredne situacije pripraviti s sprejetjem internih pravil, ki določajo ravnanje z elektronsko pošto in elektronskimi napravami zaposlenega, ki je umrl ali nenadno hudo zbolel. V primeru, da podjetje nima internih pravilnikov, pa mora podjetje ob vpogledu v elektronsko pošto in naprave umrlega, ravnati z ustrezno skrbnostjo pri zagotavljanju in varovanju zasebnosti umrlega zaposlenega.

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top