Obstaja veliko lastnosti, ki jih mora imeti vodja, če želi dobro in učinkovito voditi ekipo sodelavcev ter posledično doseči dober poslovni rezultat.
Vsak vodja sicer razvije svoj osebni slog vodenja, a obstaja nekaj kompetenc, ki so skupne vsem dobrim voditeljem:
1. Aktivno poslušanje
Dober vodja mora znati aktivno poslušati vse svoje zaposlene in sestaviti skupaj vse pridobljene informacije. Z aktivnim poslušanjem se boste bolj povezali z svojimi delavci; usklajena in povezana ekipa pa bo doprinesla k boljšim rezultatom.
2. Pogum
Za sprejetje težkih odločitev, morate biti pogumni. Kot vodja ste vsakodnevno soočeni z sprejemanjem težkih odločitev tako glede zaposlenih, kot tudi poslovnih odločitev, dobaviteljev, sprejemanja strategij ipd. Dober vodja ne okleva pri sprejemanju odločitev, temveč se odločitve sprejema z veliko mero poguma.
3. Strateško razmišljanje
Vodja mora biti usmerjen v prihodnost in zato mora imeti dobro razvito intuicijo kaj in katere poslovne priložnosti izkoristiti. Bodite korak pred ostalimi. Hokejist Wayne Gretzky je rekel “dober hokejist igra, kjer je plošček, odličen hokejist pa igra tam, kjer plošček še bo. ”
Pripravila Alenka Bizilj, DATA