V življenju smo mnogokrat priča situacijam, v katerih raje ne bi sodelovali. Tako je tudi pri poslovanju, saj pri tem vsakodnevno komuniciramo z različnimi ljudmi. Pri tem morate jasno izraziti svoje mnenje, da ne pride do zapletov in nesporazumov. Zato se morate naučiti reči ne.
Zakaj je to tako težko? Naša primarna potreba po vključevanju v družbo in želja, da nas okolica sprejema, sta glavna razloga, da želimo ugajati . Zato se radi strinjamo z ostalimi in nam ugaja, če drugi potrdijo naše mnenje. Vendar ne more biti vedno tako, zato upoštevajte naslednje nasvete, kako na prijazen način reči ne.
Premislite vnaprej in vadite, kako boste nekomu rekli ne. Premislite, kako bi zavrnili nekoga, ki bi vam želel prodati storitev preko telefona. Razmislite o podobnih situacijah, v katerih bi se morda lahko znašli, da bo vaš odgovor vnaprej pripravljen, vključno z argumenti. Ljudje pogosto v naglici rečemo kaj, za kar nam je kasneje žal.
Počakajte z odgovorom za trenutek, saj morate o zadevi najprej premisliti. Ne prenaglite se. Raje se opravičite z izgovorom, da morate najprej preveriti svoj urnik ali da boste premislili o zadevi. V tem času bo oseba morda že našla nekoga drugega, ki ji bo lahko pomagal.
Z odgovorom začnite pozitivno in osebo šele kasneje zavrnite. Recite na primer, da se vam zdi ideja odlična, vendar vi žal niste prava oseba za tole. Ali morda, da ste počaščeni, ampak imate že drug dogovor.
Ne obljubljate stvari, ki jih ne morete uresničiti. Torej nikoli ne recite, da boste pomagali morda naslednjič, če tega ne mislite zares. Ljudje vas bodo držali za besedo, vi boste pa izpadli kot oseba, ki se ne drži dogovorov in obljub.
Bodite dosledni pri svojem odgovoru. Če rečete ne, to pomeni ne.
Pripravila Maja Bohar
Pridružite se nam na naši Facebook strani s klikom na gumb[wpsr_facebook type=”send” showfaces=”0″ width=”150″]