Trgovci in kupci bodo lahko za reševanje medsebojnih sporov od 15. februarjem 2016 dalje uporabljali alternativni način, s katerim se bodo izognili sodnim postopkom. Na spletu se bodo lahko reševanja spora lotili preko platforme, kako bo ta delovala, si preberite v nadaljevanju.
[seminar id=”75341″ txt=”Ali želite v svojem podjetju trgovati po principu alternativnega reševanja sporov? Katere zakone morate upoštevate kot podjetnik v Sloveniji? Na vaša vprašanja vam odgovorimo na seminarju – pridružite se nam!”]
Alternativno reševanje sporov za spletne trgovine
Nekateri organi, ki se ukvarjajo z alternativnim reševanjem sporov, delujejo izključno na spletu in se zato imenujejo organi za spletno reševanje sporov. Ti pripomorejo k rešitvi sporov pri spletnih nakupih, ko sta kupec in trgovec iz različnih držav. Platformo za spletno obravnavanje sporov bodo lahko uporabljali spletni trgovci in kupci, ki nakupe opravljajo preko spleta. V včerajšnjem prispevku Reševanje sporov med trgovci in kupci s platformo smo že pisali o platformi, ki jo bodo lahko trgovci in potrošniki uporabljali za spletno reševanje sporov, zdaj si lahko preberete še, kako bo delovala.
Preverite na našem izobraževanju
Kako bo platforma delovala?
Če bodo potrošniki pri spletnem nakupu naleteli na težavo, bodo lahko pritožbo v jeziku po svoji izbiri vložili prek platforme za obravnavanje sporov. Ta bo trgovca obvestila, da je nekdo vložil pritožbo zoper njega. Kupec in trgovec se bosta nato skupaj dogovorila o organu za alternativno reševanje sporov, ta pa bo skušal najti ugodno rešitev za obe strani oziroma stranki.
Platforma za spletno obravnavanje sporov bo povezana z nacionalnimi organi za alternativno reševanje sporov. Po besedah Evropske komisije (EK), se bo »s pomočjo platforme reševanje sporov pospešilo, saj bodo organi ARS (organi za alternativno reševanje sporov) postopke vodili prek spleta in z elektronskimi sredstvi«.
Delovanje platforme bodo urejala skupna pravila, ki bodo med drugim določala vlogo nacionalnih kontaktnih točk, preko katerih bodo lahko kupci oziroma trgovci dostopali do svetovalcev za spletno obravnavanje sporov v posameznih državah. Kot pravijo na EK, bodo organi za alternativno reševanje sporov morali v skladu z novim pravili spor rešiti v 90 dneh.
Alternativno reševanje sporov za klasične trgovine
Preostalim – klasičnim trgovcem – bo na voljo alternativno reševanje sporov preko izvajalca za izvensodno reševanje potrošniških sporov. Kot pravijo na Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije bodo podjetje, ki nimajo spletne strani in splošnih pogojev poslovanja, a se bodo odločila za alternativno obravnavanje sporov, spore reševali neposredno preko usposobljenega izvajalca.
[tweet]Izvajalci za alternativno reševanje sporov bodo morali spor med trgovcem in kupcem rešiti v 90 dneh![/tweet]
Trgovci, ki se bodo zavezali, da bodo reševanja sporov lotili z novim pristopom ali bodo v skladu z zakonom k temu obvezani, bodo morali potrošnike o tovrstnem reševanju sporov obvestiti na svojih spletiščih in v splošnih pogojih.
Alternativa ne bo mogoča v zdravstvu
Kot pravijo na EK, bodo dobro delujoči postopki alternativnega reševanja sporov po Evropski uniji potrošnike spodbudili k iskanju rešitev za težave, s katerimi se srečujejo pri nakupu blaga in storitev na enotnem trgu. S tem bodo tak trgovci kot kupci prihranili nekaj denarja in predvsem časa. Na EK dodajajo, da bodo »učinkoviti postopki spletnega reševanja sporov povečali spletno nakupovanje, zlasti od trgovcev, ki se nahajajo v drugih državah EU«. S povečanjem tovrstnega trgovanja bodo imeli kupci več izbire pri iskanju najboljše ponudbe.
[seminar id=”70682″ txt=”Ali se odločate za spletno stran podjetja, pa ne veste, kako bi se je lotili? Na seminarju vam svetujemo, kako lahko spletna stran podjetja deluje kot pozitivna pridobitev, s katero lahko poslujete še bolj uspešno. Prijavite se!”]
To bodo dosegli z direktivno alternativnega reševanje sporov, ki bo zagotovila polno pokritost reševanja sporov na ravni vseh držav članic EU. Postopek alternativnega reševanja sporov bo na voljo v vseh tržnih sektorjev, tudi na področju potovanja, bančništva, kemičnega čiščenja in podobno. EK pa opozarja, da alternativni način ne bo pokrival zdravstvenega in izobraževalnega sektorja.
Alternativno reševanje sporov je pri nas omogočeno od 14. novembrom 2015 dalje, ko je v veljavo stopil Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (ZIsRPS), ki dovoljuje izvensodno reševanje sporov med trgovci in kupci.
Viri:
- Evropska komisija,
- Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije.