Družinsko podjetništvo je pojem, ki mnogim na prvo žogo vzbuja občutek, da je delovno okolje prostor, kjer se hodi v domačih copatih, kjer se kuha domača kava in vmes skoči do babice na kosilo. V principu je to seveda mogoče, če so funkcije v podjetju dobro razdeljene.
[seminar id=”75350″ txt=”(Po)znate vse funkcije iz korporativnega sveta, ki jih morajo podjetniki v majhnih podjetjih vsakodnevno prevzemati?”]
Družinska podjetja se v realnost soočajo s podobno problematiko kot večina ostalih podjetij, le da je njihova vloga še toliko bolj zahtevna, saj lahko dodatne težave nastanejo pri uskaljevanju poslovnega in osebnega življenja. In tako kot povsod, se tudi v mešanju poslovnega in osebnega življenja pojavljajo tako dobre kot slabe strani, ki vplivajo ene na druge.
Družbena odgovornost in zaposlenost
Družinsko podjetništvo je zelo delikatna zadeva, ki hkrati nosi veliko družbeno odgovornost. Družinska podjetja so namreč pomemben ustvarjalec delovnih mest, torej lahko rečemo, da v svojem kraju sodelujejo pri reševanju brezposelnosti in s tem izboljšujejo kakovost življenja ljudi.
Družinsko podjetništvo je najbolj razširjena oblika podjetij na svetu
Na svetu je največ družinskih podjetij, katerih cilj je dolgoročen in stabilen razvoj in ne kratkoročno razmišljanje in hiter zaslužek. Družinska podjetja so prav tako tudi pomemben del slovenskega gospodarstva. Po podatkih je med majhnimi in srednjimi podjetji v Sloveniji kar 80 odstotkov družinskih podjetij.
[tweet]V Sloveniji je kar 80 odstotkov družinskih podjetij![/tweet]
Problem v iskanju naslednika podjetja
Družinska podjetja se srečujejo s problemi, kot so konflikti med sodelavci, ki so hkrati tudi družinski člani. Pri tem se pojavlja tudi pomembno vprašanje, in sicer vprašanje glede nasledstva oziroma vodenja podjetja po umiku direktorja oziroma lastnika. Kot ugotavljajo v Priročniku za družinsko podjetništvo, je to ključen problem, s katerim se v današnjem času soočajo slovenska družinska podjetja. Prav tako tudi ugotavljajo, da veliko podjetij nima svojih naslednikov oziroma nima jasne predstave o tem, kako zagotoviti nadaljnji obstoj podjetja, kar lahko vodi v prenehanje delovanja podjetja. Podatki iz tujine kažejo, da so družinska podjetja uspešnejša, kadar vodstvo prevzame strokovno usposobljen (»zunanji«) manager. Ta oblika v sebi združuje najboljše iz obeh svetov.
Podjetje kot otrok in podjetje kot lastnina
Raziskava, v katero je bilo zajetih 356 slovenskih podjetij, kot še navajajo v Priročniku, je pokazala, da obstajata dve vrsti podjetnikov. Taki, ki svoje podjetje obravnavajo kot lastnega otroka in taki, ki imajo preglobok socialni čut do svojih zaposlenih, ko ti do njih razvijejo enak odnos kot do svojih otrok. Obstajajo pa tudi podjetniki, katerih celostno življenje, tudi osebno, je pravzaprav podjetje. Ti se do podjetja obnašajo kot do svoje lastnine in so zanj pripravljeni narediti popolnoma vse. Zaposlene v podjetju pogosto obravnavajo kot »sovražnike«, zato se do njih tako tudi obnašajo, saj predpostavljajo, da ti želijo škoditi njihovemu podjetju. Karkoli ni v skladu z njihovo predstavo, zanje predstavlja »ogrožanje«.
Projektna pisarna kot način organizacije
Prednosti | Slabosti |
---|---|
Urejenost in preglednost poslovanja | Dolgo uvajanje zaradi sprememb načina mišljenja |
Nižji strošk | Kaos, če vsi ne upoštevajo pravil |
Varnejše poslovanje | Občutek, da smo ves čas pod nadzorom |
Poenostavljanje procesov | |
Razbremenjenost zaposlenih |
Zgoraj navajamo prednosti in slabosti projektne pisarne. Ta je kot način organizacije delovnega procesa, delovne organizacije in način mišljenja po raziskavi sodeč najbolj učinkovita oziroma priporočljiva oblika delovnega procesa že ob vstopu na trgu. Uvajanje projektne pisarne je sicer postopek reorganizacije katerekoli organizacije. Prvi korak je »čiščenje« in urejanje, v katero sodi tudi analiza delovnega procesa, ki nam pokaže časovne ovire. Ne pozabite, ob ustanovitvi podjetja morate razmisliti tudi o obliki podjetja, firmi ali imenu podjetja ter imeti učinkovit poslovni načrt.
[seminar id=”72062″ txt=”(Bodoči) podjetniki, ste že definirali vašo prodajno ceno in ključne stroške, s katerimi se boste soočili pri poslovanju? Potem je čas, da vašo podjetniško idejo spravite na papir!”]
[wpsr_facebook]