Na dogodku Forum 100% start-up so izkušeni strokovnjaki, start-up mentorji in uveljavljeni podjetniki razglabljali, kako pametno izkoristiti denar, ugotavljajo pa tudi, katere so najpogostejše pasti, ki jih storijo start-up podjetja.
Start-up podjetja so namreč tista, ki najpogosteje propadajo.
[seminar id=”70676″ txt=”Kaj vse morate vedeti, preden odprete podjetje in se pokažetejavnosti? Informirati se morate o precej stvareh, čeprav so postopki registracije zelo enostavni, vse pa lahko opravite na enem mestu – na Dati.”]
Deset najpogostejših pasti, ki jih storijo start-up podjetja
Forum, namenjen start-upom, je postregel tudi s številkami, ki povzemajo deset usodnih pasti,v katere se lahko ujamejo start-up podjetja v prvih letih poslovanja.
In katere so?
- trg ne potrebuje produkta (42 %),
- podjetju zmanjka denarja (29 %),
- napake pri sestavi ekipe (23 %),
- boljši in hitrejši tekmeci (19 %),
- nezmožnost ustvarjanja zadostnega dobička oz. marže (18 %),
- slaba kakovost produkta (17 %),
- napačen poslovni model (17 %),
- neupoštevanje potreb, problemov oz. feedbacka kupcev (14 %),
- slab marketing (14 %),
- neustrezen čas vstopa na trg (13 %).
[tweet]Start-upi mnogokrat na trg pošljejo produkt, ki ga trg sploh ne potrebuje.[/tweet]
Aleš Špetič, start-up mentor, je postregel tudi z rešitvami, za izogib tem pastem.
Vsi, ki vstopajo v start-up podjetje se tako morajo zavedati:
- Da je start-up resen posel, ne hobi. »V hobi vlagate zato, da se dobro počutite, v podjetje pa zato, da ustvarite dobiček.«
- Da ste kot bodoči podjetnik pozorni pri sestavi ekipe. »Pripravite ”predporočno pogodbo”, s katero se vnaprej dogovorite, kako se boste razšli.«
- Da ugotovite, kdaj je pravi čas za prekinitev posla. To se lahko pokaže že v štirih mesecih poslovanja.
- Da produktu vedno nekaj manjka: »To je bolezen vsakega inženirja. A dokončati ga morate, še preden vam zmanjka denarja.«
- Da je pri start-upih bolj kot pravilna odločitev pomembna hitrost. »Zato raje sprejmite napačno odločitev kot nobeno«.
- Da preveč načrtujete. »En del negotovosti bo vedno ostal. Vedno pa planirajte, koliko denarja boste zapravili.«
- Da izumljate toplo vodo. »Upoštevajte izkušnje tistih, ki so enake napake že storil pred vami.«
- Da tudi najboljši produkt ne zmaga na trgu in se ne prodaja sam od sebe! »Ne zanemarite pomena prodaje in dobrega marketinga!«
- Da delate vsak dan po 16 ur na dan. »Delati je treba po zdravi pameti, ”gužva” na dolgi rok vodi v slabe rezultate.«
- Da so pomembni cilji in ne način, kako boste to izvedli.
Na dogodku so predstavili programe, ki bodo start-upom na voljo v letu 2016. Letos bo tako v skupni vrednosti start-upom na voljo nekaj manj kot 5 milijonov evrov. O njih smo že pisali:
- Na vidiku ugodne subvencije za podjetnike
- Finančne spodbude za zagon inovativnih podjetij
- SK75 in SK200
[wpsr_facebook]