Ali je življenjski slog lahko poklic, so se na okrogli mizi pogovarjala dekleta, ki so aktivna na družabnih omrežjih, kot so Instagram, Facebook in Twitter, imajo tam svoj blog ali pa vlog – torej youtube kanal na katerem ‘vlogajo’ (video blog – vlog). V goste jih je povabila Študentska sekcija Društva za marketing Slovenije, ki je organizirala dogodek prav o tem s sporočilom: da je življenjski slog lahko poklic.
[seminar id=”70677″ txt=”Si želiš, da tvoj hobi preraste v poklic? Pridruži se nam na svetovanju, kjer bomo skupaj preverili, ali lahko tvoj hobi preraste v poslovno priložnost.”]
Kdaj je življenjski slog lahko poklic?
Da je življenjski slog lahko poklic, so ugotavljala dekleta, ki so ideje in namige črpale iz svojega osebnega življenja – svojih navad, svoje omare, svojih zanimanj in talentov. Dekleta so se ob tem dotaknile tudi polemike majhnosti slovenskega trga, spraševale so se, če je naš trg sploh dovolj velik, da se denimo blogerstvo razvije v poklic. Dodale so, da je z blogerstvom bistveno lažje zaslužiti v večjih državah, lažje pa je uspeti, če vsebine ustvarjajo v angleškem jeziku, saj tako dosežejo večji trg.
[tweet] Kakšne izkušnje imajo mladi z bloganjem? Ali se da tudi kaj zaslužiti?[/tweet]
Ena izmed udeleženk okrogle mize, Katja Grudnik, ki je avtorica spletnega bloga Viva la vida, se je z bloganjem začela ukvarjati pred štirimi leti. »V tistem času sem že vedela, da v tujini nekatere punce od tega živijo in da je to postal njihov poklic. Čeprav sem sama zase imela drugačne načrte kar se tiče zaslužka in prav zares nikoli nisem pomislila na to, da bi se lahko iz mojega hobija razvilo kaj več. V Sloveniji se je blogerska scena v zadnjem letu zelo razvila. Sodelovanj s podjetji je vse več, konkurenca je vse večja – problem pa je v tem, da je trg majhen. Slovenija je majhna država, tako da ni težko postati “prepoznaven”, kar se tega tiče je to prednost majhne države. Slabost pa je ravno ta, da je trg manjši kot pri drugih državah. Kot primer bi rada navedla Poljsko, ker spremljam kar nekaj Poljakinj – in vidim, kaj to pomeni ko je trg veliko večji. Punce dejansko lahko živijo od tega, ker izdelke predstavljajo več milijonom deklet. Slovenija ima svoje prednosti in slabosti, tako da je treba prepoznati kaj so ene in kaj so druge, da lahko iz tega izkoristimo kar se da največ. Smo se pa na pretekli okrogli mizi o tem s puncami strinjale, da v Sloveniji to ŠE ni poklic. Lahko je del dohodka, če se zraven ukvarjaš še s čim, zadevo povežeš s svojim poklicem oziroma s kakšnim večjim projektom.«
[seminar id=”70686″ txt=”Bi radi zaslužili, pa v tem trenutku še ne razmišljate o registraciji podjetja? “]
Kot problem so dekleta navedla to, da podjetja, ki si sicer sodelovanja z blogerji želijo, v zameno za sodelovanje največkrat ne ponudijo plačila, temveč le brezplačne izdelke, ki naj bi jih blogerji promovirali. Skupaj so ugotavljale, da je bloganje lahko čisto pravi poklic, ki vzame veliko časa. A če želimo, da postane življenjski slog tudi poklic, morajo za svoje delo prejeti tudi plačilo. Sogovornice so poudarile, da je treba znati postaviti mejo in ne sprejeti vsega, kar se ti ponuja, temveč toliko, kolikor zmoreš.
Vir: Študentska sekcija Društva za marketing
[wpsr_facebook]