Ko opravimo nakup prek spleta, opravimo komuniciranje na daljavo in s tem sklenemo pogodbo na daljavo, pod drobnogled pa smo vzeli, kako lahko potrošnik ukrepa, če želi izvesti vračilo izdelka. Pri tem velja opozoriti, da to ne velja (oziroma za te primere veljajo drugačne določbe) za nakup izdelkov oziroma storitev s področja zdravstva, iger na srečo, finančnih storitev, turističnih aranžmajev in še nekaterih drugih, ki jih navaja 43a. člen Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot).
[seminar id=”70696″ txt=”Ste novi v podjetništvu? Bi v vašo dejavnost lahko vključili tudi spletno trgovino? Veste, kako se lotiti vodenja poslov? Mi vam povemo!”]
Pogodba, sklenjena na daljavo, se sklene med podjetjem in potrošnikom na podlagi organizirane prodaje na daljavo ali sistema opravljanja storitev brez istočasne fizične prisotnosti pogodbenih strank, ki ga vodi podjetje, še piše ZVPot.
Ko naročate izdelke prek spleta, je treba v zakup vzeti tudi kanček tveganja, da blago ob dostavi morda ne bo točno takšno, kot ste si ga zamislili. Lahko je poškodovano, lahko izgleda popolnoma drugače, lahko ne deluje, lahko je premajhno, morda neuporabno.
Kakor koli, potrošnikova pravica je, da blago, tudi po nakupu prek spleta, lahko vrne, prodajalcu pa pri tem ni dolžan navesti razloga, zaradi česar blago vrača, vedeti pa mora, da potrošnika pri tem bremenijo transportni stroški.
Na tem mestu je pomembno opozoriti tudi na dejstvo, da slovenska zakonodaja potrošnike glede pogodb, sklenjenih na daljavo, varuje le, ko gre za nakup izdelkov iz Slovenije, ne pa tudi iz tujine.
V kolikor potrošnik kupi blago v drugi državi članici EU, lahko morebitne reklamacije rešuje preko pristojnega Evropskega potrošniškega centra v Sloveniji.
Potrošniki se tako lahko od februarja dalje za nakup po spletu v Evropski uniji trgovcem pritožijo prek platforme, ki omogoča poenostavljeno spletno reševanje sporov).
Še vedno pa niti te platforme ne morejo uporabiti za spore, ki bi morebiti nastali pri nakupih iz Kitajske, ZDA, … Več o tem smo pisali v prispevku Pozor, za nakup po spletu vas zakon varuje le v Sloveniji!
Vračilo izdelka: katere informacije morate imeti pred nakupom?
Ob spletnem nakupu, torej pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, mora potrošnik prejeti informacije o pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe ter informacije o tem, da potrošnik krije stroške vračila blaga v primeru odstopa od pogodbe oziroma v primeru, če ga zaradi njegove narave ni mogoče vrniti po pošti.
Če podjetje potrošniku predhodno ne posreduje informacij o zgoraj opisanih stroških, jih ta ni dolžan plačati.
[oblacek id=5 txt=”Na pravna vprašanja na DATI odgovarjamo tudi poleti.” link=’Rezervirajte si svoj termin!’]
Potrošnik mora ob sklenitvi pogodbe na daljavo prejeti tudi morebitne informacije o neobstoju pravice do odstopa od pogodbe, o obstoju kodeksov ravnanja in dostopnosti do morebitnih kodeksov ravnanja, minimalnem trajanju obveznosti potrošnika ter možnosti izvensodnega reševanja sporov.
Vse zgoraj navedene informacije morajo biti zapisane čitljivo, v enostavnem in razumljivem jeziku, še določa ZVPot.
Ko gre za nakup, mora biti to jasno označeno
Podjetje mora zagotoviti, da potrošnik v postopku oddaje naročila pri sklenitvi pogodbe na daljavo z uporabo elektronskih sredstev izrecno potrdi, da se z oddajo naročila strinja s plačilom. To mora biti označeno z besedami »naročilo z obveznostjo plačila« ali z drugo izjavo, iz katere nedvoumno izhaja, da je z oddajo naročila povezana obveznost plačila podjetju.
[svetovanjecta id=”0″ msg=””]
Če podjetje tega ne spoštuje, potrošnika pogodba ali naročilo ne zavezuje.
Vračilo izdelka: kaj morate vedeti ob odstopu od pogodbe?
Pri pogodbah na daljavo ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev.
Odstopni rok začne teči z dnem, ko potrošnik (ali tretja oseba, ki ni prevoznik), pridobi dejansko posest nad blagom ali nad zadnjim kosom blaga, če je predmet pogodbe več kosov blaga v enem naročilu ali nad zadnjo pošiljko ali kosom blaga, če gre za dostavo iz več pošiljk ali nad prvim kosom blaga, če je dostava blaga v določenem obdobju redna. Pri pogodbi o opravljanju storitev začne odstopni rok teči z dnem sklenitve pogodbe.
Razen če ni dogovorjeno drugače, potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah o blagu oziroma storitvah, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe; o blagu, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam; o blagu, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe; o dobavi časopisov in periodičnega tiska; o dobavi zapečatenega blaga ter ostalem blagu oziroma storitvah, ki jih navaja 43č. člen omenjenega zakona.
Če podjetje potrošniku ne poda informacij o pravici do odstopa od pogodbe, je rok za odstop od pogodbe 12 mesecev. Če podjetje potrošniku poda informacije o pravici do odstopa od pogodbe v 12 mesecih po začetku teka odstopnega roka, začne odstopni rok teči z dnem, ko potrošnik prejme informacije.
Vračilo izdelka in vračilo plačila
V primeru odstopa od pogodbe mora podjetje najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe potrošniku vrniti vsa prejeta plačila, in sicer z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen, če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.
[tweet]Pod drobnogled smo vzeli, kako lahko potrošnik ukrepa, če želi izvesti vračilo izdelka, kupljenega prek spleta.[/tweet]
Potrošnik pa ne more zahtevati povračila dodatnih stroškov, če se odloči za drugo, cenovno ugodnejšo vrsto pošiljke.
Podjetje lahko zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj. Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo.
Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije stroške vračila blaga, razen če jih ne krije podjetje ali če podjetje predhodno ne seznani potrošnika, da ga bremeni ta strošek.
Če je blago ob sklenitvi pogodbe dostavljeno na dom, ga podjetje prevzame na lastne stroške, če zaradi narave blaga ni mogoče vračilo na običajen način po pošti.
Morda vas zanimajo tudi naslednji članki, povezani s tematiko spletnega nakupovanja:
- Tržni inšpektorat: pazljivo pri spletnem nakupovanju in klicu na 090
- 40 odstotkov podjetij ima profil na družbenem omrežju
- Kako bo potekalo reševanje sporov preko spleta
Imate pravno vprašanje? Ali pa vas mika registracija podjetja, s. p. oziroma d. o. o.? Z našo pomočjo se boste lahko lažje odločili glede na vaše potrebe in želje, zato nas pokličite na 01 600 15 30 ali pa nas kontaktirajte po e-mailu data@data.si in dogovorili se bomo za termin.
[wpsr_facebook]