Vpis v register dejanskih lastnikov – kdo vse mora to storiti? Kaj je register dejanskih lastnikov? Register dejanskih lastnikov (oz. krajše: »RDL«) je baza podatkov o dejanskih lastnikih gospodarskih družb. Njegov namen pa je zagotavljanje transparentnosti lastniških struktur ter onemogočanje zlorabe, pranja denarja in financiranja terorizma. Potrebujete pomoč pri urejanju vpisa v register dejanskih lastnikov? Obrnite se na naše strokovnjake, ki vam nudijo pomoč pri izpeljavi postopka. Pokličite nas na 01/600 15 30 ali data@data.si.
Vpis v register dejanskih lastnikov – ste uredili?
Gospodarske družbe so poleg seveda osnovne registracije družbe v določenih primerih skladno z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2) dolžni opraviti registracijo dejanskih lastnikov. Register dejanskih lastnikov (oz. krajše: »RDL«) je baza podatkov o dejanskih lastnikih gospodarskih družb. Njegov namen pa je zagotavljanje transparentnosti lastniških struktur ter onemogočanje zlorabe pranja denarja in financiranja terorizma.
Vpis v register dejanskih lastnikov – kdo vse mora to storiti?
Vpis v register dejanskih lastnikov morajo opraviti vse pravne osebe (z izjemo spodaj navedenih oseb), ki so vpisane v Poslovni register Slovenije. Dejanski lastnik je vsaka fizična oseba, ki je končni lastnik poslovnega subjekta ali jo nadzira oz. kako drugače obvladuje ali pa fizična oseba, v imenu katere se izvaja posamezna transakcija.
Normiranec sp – kaj morate vedeti?
Vpis v register dejanskih lastnikov – kdo to ni potrebno storiti?
Vpis v register dejanskih lastnikov se ne vpisujejo:
- enoosebni d.o.o.-ji (torej kjer je edini družbenik hkrati tudi edini zastopnik);
- neposredni/posredni proračunski uporabniki;
- gospodarske družbe na organiziranem trgu (ki imajo zagotovljeno ustrezno preglednost informacij o lastništvu) ter
- samostojni podjetniki in druge fizične osebe, ki opravljajo dejavnost.
Vpis v register dejanskih lastnikov – kako opraviti vpis v register dejanskih lastnikov?
Vpis v register dejanskih lastnikov kot tudi vsakršno spremembo (kot sprememba ali izbris) dejanskih lastnikov, se opravi na spletnem portalu AJPES, pri čemer vpis v register dejanskih lastnikov lahko opravi zastopnik pravne osebe ali pa od njega pooblaščena oseba.
Za vpis v register dejanskih lastnikov mora imeti zastopnik oz. pooblaščena oseba kvalificirano potrdilo za elektronski podpis ter narejen profil na AJPES-u. Vpis v register dejanskih lastnikov zajema vpis podatkov o pravni osebi, podatke o dejanskem lastniku ter o kategoriji oseb.
Vpis v register dejanskih lastnikov – rok za vpis?
Vpis v register dejanskih lastnikov so pravne osebe dolžne vpisati najkasneje v roku 8 dni od vpisa v Poslovni register Slovenije oz. od vpisa v davčni register oz. v roku 8 dni od nastanka kakršnekoli lastniške strukturne spremembe.
Želite pričeti s podjetniško potjo? Razmišljate o odprtju sp ali doo? Oglasite se na DATA točki. Za termin registracije nas pokličite na 01/600 15 30 ali data@data.si.
[wpsr_facebook]