Varstvo potrošnikov, če napaka na blagu ni odpravljena v 45 dneh

Varstvo potrošnikov – v času garancije lahko ti zahtevajo popravilo ali menjavo blaga.

Varstvo potrošnikov daje kupcu pravico, da v času garancije uveljavi zahtevo po popravilu, v kolikor ima kupljeni izdelek napake oziroma ne deluje pravilno. Če pa napake niso odpravljene v roku 45 dni od sprejema blaga na servis, pa Zakon o varstvu potrošnikov, v 21.b členu določa, da mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.

Informativni izračun plače

Varstvo potrošnikov po 45 dneh servisa

[oblacek id=6 txt=”Potrebujete pomoč pri uveljavljanju napak na kupljenih izdelkih?” link=’Pošljite povpraševanje!‘] Če napake niso odpravljene v 45. dneh (vključno z vikendi in prazniki) od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, varstvo potrošnikov proizvajalcu nalaga brezplačno menjavo blaga z enakim, novim in brezhibnim blagom. V nasprotnem primeru lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine. Pri zamenjavi blaga mora proizvajalec izdati nov garancijski list.

Potrošnikovo varstvo določa, da pravice potrošnika ugasnejo po dveh letih od dneva, ko je ta zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.

Pravni nasvet

Varstvo potrošnikov zagotavlja tržni inšpektor

Če podjetje v okviru garancije ne odpravi napake ali po preteku skupnega roka 45 dni izdelka ne zamenja, lahko tržni inšpektor zoper proizvajalca ukrepa z izrekom globe, ne more pa z odločbo naložiti podjetju, da napako odpravi oziroma zamenja izdelek.

Če podjetje ne spoštuje varstvo potrošnikov in zahtevka kupca ne izpolni prostovoljno, lahko potrošnikov svoj zahtevek uveljavlja po sodni poti. Na enak način lahko potrošnik uveljavlja tudi zahtevek za vračilo kupnine.

Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice

Varstvo potrošnikov, če blago nima garancije

Varstvo potrošnikov potrošnikom omogoča uveljavljanje reklamacije iz naslova stvarne napake, za vsak kupljen izdelek. Za stvarno napako gre po določilih zakona, ki ureja varstvo potrošnikov, če:

  • blago nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet
  • blago nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
  • blago nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
  • je prodajalec izročil blago, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Varstvo potrošnikov iz naslova stvarne napake je možno uveljavljati v roku 2 mesecev od odkritja stvarne napake.  Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda. Če napaka ni sporna, mora podjetje v roku osmih dni, ugoditi potrošnikovemu zahtevku, sicer mu mora podati pisni odgovor.

 

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top