Uveljavljanje stvarne napake tudi brez računa

Uveljavljanje stvarne napake in pravilno postopanje potrošnika

Uveljavljanje stvarne napake pomeni uveljavljanje svoje pravice kot kupec, ko izdelek, ki smo ga kupili ni takšen, kakršen je prodajalec zagotavljal da je. Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) kupcu omogoča dva načina uveljavljanja napak na kupljenem izdelku – iz naslova garancije ali iz naslova stvarne napake. V nadaljevanju vam zaupamo več o tem kdaj, kako in kje lahko uresničite uveljavljanje stvarne napake.

Informativni izračun plače

Kaj je stvarna napaka?

[oblacek id=6 txt=”Potrebujete pomoč pri uveljavljanju napak na kupljenih izdelkih?” link=’Pošljite povpraševanje!‘]
Za stvarno napako gre, kadar izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnosti in odlik, ki so bile dogovorjene.

 PRIJAVITE SE NA SEMINAR ZASLUŽI DENAR S SVOJIM HOBIJEM ALI IDEJO!

Rok za uveljavljanje stvarne napake

Stvarno napako lahko uveljavljate v roku 2 mesecev od dneva, ko ste odkrili stvarno napako. Absoluten rok za uveljavljanje stvarne napake znaša 2 leti od prevzema izdelka. Če pa ste kupili rabljen izdelek, je rok za uveljavljanje stvarne napake zgolj 1 leto od prevzema izdelka.

podjetniško svetovanje

Kaj lahko kot potrošnik uveljavljam?

Če ima izdelek napako, zakon določa pravila za uveljavljanje stvarne napake.  Na podlagi tega ima potrošnik pravico izbirati, ali zahteva vračilo kupnine, vračilo dela kupnine v sorazmerju z napako, zamenjavo izdelka za nov in brezhiben izdelek ali pa popravilo izdelka.

Prevoz na delo in povračilo stroškov po novi Uredbi

Kako uveljavljati stvarno napako?

Kupec mora opri uveljavljanju stvarne napake dokazati, da je izdelek kupil pri določenem prodajalcu ter datum, kdaj je izdelek kupil. Zakon o varstvu potrošnikov izrecno ne zahteva, da je potrebno predložiti račun za kupljen izdelek. Dokazilo o nakupu je lahko npr. tudi bančni izpisek, dvojnik potrdila o plačilu s kartico.

Uveljavljanje stvarne napake ni omejeno zgolj na izdelke, temveč tudi na izvedene storitve.

Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice

Kakšne do dolžnosti prodajalca?

Če se prodajalec strinja z vašo reklamacijo in prizna obstoj napake, mora vašemu zahtevku ugoditi v roku osmih dni od prejema reklamacije. Tudi če se z obstojem napake ne bo strinjal, vam je dolžan  odgovoriti v roku osmih dni. Če v 8-dnevnem roku ne dobite odgovora na reklamacijo, lahko podate prijavo na Tržni inšpektorat RS, ki lahko podjetju zaradi opustitve odgovora izreče globo.

Prodajalec se z nikakršnim določilom oziroma klavzulo ne more razbremeniti odgovornosti za stvarne napake.

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top