Verjetno ste že kdaj vnaprej rezervirali turistični aranžma pri turistični agencij, torej ste si med drugim skrbno izbrali destinacijo potovanja, nastanitev in morebiti še program ogledov. Zaradi določenih okoliščin pa se včasih zgodi, da potrošnike agencija pred odhodom ali pa celo med samim dopustom obvesti o spremembah glede izbranega aranžmaja.
Tržni inšpektorat zato izpostavlja, kakšen pravice in dolžnosti imajo potrošniki kot tudi turistične agencije, če pride do te situacije.
[seminar id=”70677″ txt=”Imate idejo, a ne veste, če bo preživela na trgu?”]
Turistični aranžma se lahko spremeni le izredno
Organizator potovanja sme spremeniti program oziroma turistični aranžma pred potovanjem oziroma med njim le zaradi izrednih okoliščin, ki jih ni mogel pričakovati, niti se jim izogniti ali jih odvrniti. V kolikor pride do tovrstnih sprememb, mora potrošnika pisno obvestiti. In sicer takoj, ko so nastopile izredne okoliščine. Navesti mora tudi razloge, zaradi katerih se je turistični aranžma spremenil. Stroške, nastale s spremembo programa, krije organizator potovanja, razlagajo na inšpektoratu.
Nastanitev mora imeti najmanj toliko zvezdic, kot ste jih prvotno izbrali
Organizator potovanja sme dogovorjeno nastanitev zamenjati samo za nastanitev v objektu iste kategorije ali objektu višje kategorije in samo v dogovorjenem kraju. Morebitne dodatne stroške zaradi razlike v ceni krije organizator potovanja.
Če organizator potovanja bistveno spremeni turistični aranžma pred potovanjem, mora potrošniku, ki zaradi tega odstopi od potovanja, vrniti ves vplačani znesek, ki ga je od njega prejel. Če pa pride do bistvene spremembe aranžmaja med samim potovanjem, pa potrošnik, ki zaradi tega odstopi od pogodbe, plača samo stroške dejansko opravljenih storitev.
Ko sklenete pogodbo, se turistični aranžma ne sme podražiti
Organizator potovanja po sklenitvi pogodbe ne sme zvišati cene razen, če je prišlo do sprememb v menjalnem tečaju valute ali tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. Če so te spremembe povzročile znižanje cene potovanja, mora potrošniku povrniti razliko v ceni.
Pravico do spremembe dogovorjene cene lahko organizator uveljavlja le, če je ta možnost predvidena v potrdilu o potovanju in če je v potrdilu navedeno, kako se izračuna sprememba. Cena turističnega aranžmaja se sme zvišati najpozneje do dvajsetega dne pred začetkom potovanja.
Če pa zvišanje dogovorjene cene za turistični aranžma preseže deset odstotkov, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru mora organizator potovanja potrošniku vrniti vplačani znesek.
Preverite splošne pogoje turistične agencije
Na Tržnem inšpektoratu še opozarjajo, da morajo potrošniki pred sklenitvijo pogodbe za turistični aranžma prebrati tudi splošne pogoje turistične agencije. Ti morajo potrošnika informirati o vseh zakonsko določenih pravicah in obveznostih tako podjetja kot tudi potrošnika. Prav tako se morajo zavedati, da lokalne kategorije posameznih držav ni mogoče primerjati med seboj in da npr. 4 zvezdice za hotel v Sloveniji in za hotel v neki drugi državi niso kompatibilne. O kategorizaciji smo pisali v Kategorizacija nastanitvenih obratov: zvezdice in jabolka.
Morda vas zanima tudi:
- Turistična dejavnost: sanjate o tem, da bi imeli potovalno agencijo?
- Odprtje podjetja: Kako postati turistični vodnik?
[wpsr_facebook]