Sistem blagajn, ki ga uvaja Finančna uprava RS, je najcenejši od vseh obstoječih sistemov. V velikem delu namreč omogoča uporabo obstoječe strojne opreme (računalniki, tablice, pametni telefoni, registrske blagajne z internetno povezavo).
Kateri sistem davčnih blagajn je najprimernejši?
Večina zavezancev stroškov z nadgradnjo ne bo imela
Večina zavezancev, ki ima z vzdrževalci blagajn sklenjene vzdrževalne pogodbe, stroškov z nadgradnjo ne bo imela. Na trgu že danes obstajajo tudi brezplačne blagajniške rešitve za različne platforme (Windows, Android,…).
Poleg tega bodo zavezanci lahko uporabljali spletno blagajno, ki jo bo na svojih spletnih straneh zagotovila FURS. Ta rešitev bo namenjena zavezancem, ki nimajo posebnih zahtev in izdajajo relativno majhno število gotovinskih računov. Več v prispevku Davčne blagajne neobvezne za male zavezance.
[datainfo]
Strošek najema davčne blagajne bo davčno priznan odhodek
Zavezanci bodo ob nakupu davčnih blagajn deležni možnosti uveljavljanja amortizacije osnovnih sredstev v 50%, torej bodo v dveh letih lahko zmanjšali davčno osnovo v celotnem znesku nakupa, poleg tega pa bodo lahko koristili tudi investicijsko olajšavo v 40% vrednosti nakupa blagajn. Zavezanci, ki se bodo odločil za najem blagajn, bodo to vrednost v celoti lahko uveljavljali kot davčno priznan odhodek.
[oblacek id=1 txt=”Potrebujete pomoč pri davčni optimizaciji?” link=’Pišite nam!‘]
Finančna uprava RS Zavezancem svetuje, da si pravočasno zagotovijo nadgradnjo oziroma nakup ustrezne programske opreme ali elektronske naprave. Ob tem pa poudarjajo, da bo na trgu ustrezne naprave mogoče dobiti po objavi tehničnih specifikacij, zato naj z nakupom ne hitijo.
Pravočasno si bodo morali zagotoviti tudi ustrezno digitalno potrdilo, za katerega bodo vlogo oddali preko sistema eDavki. Ko bo ta funkcionalnost na eDavkih na voljo, bodo javnost o tem obvestili.
Preberite tudi Predvidene visoke globe za neobveščanje kupcev o obveznem prevzemu računa.
Vabljeni na seminar Abeceda poslovanja, kjer boste izvedeli več o DDV-ju in ostalih obveznostih, ki jih imajo podjetniki.
Pripravila: Anja Grahek
[wpsr_facebook]