Strategija trženja je ključna za vsak cen porabljenega denarja v podjetju
Kaj sploh je strategija trženja in zakaj je tako pomembna? Začnimo na začetku. Dobro poznavanje kupcev je ključno za poslovno uspešnost podjetja: kdo so, kakšne so njihove želje in potrebe, kakšni so trendi v panogi, so bistvene informacije, ki jih morate imeti, da jih lahko prilagodite svojo ponudbo.
Pri tem pa ni dovolj, da poznate zgolj kupce, ampak morate zelo dobro poznati tudi svoje konkurente – kupec vas namreč ocenjuje v primerjavi z njimi. Trženjski splet vam pri tem omogoči, da kupcem kar maksimalno prilagodite svojo ponudbo v primerjavi s konkurenti.
Strategija trženja in analiza kupcev
[oblacek id=7 txt=”Potrebujete pomoč pri pripravi poslovnega načrta?” link=’Pišite nam!‘]Pri analizi kupcev je pomembno, da jih ločite na določene segmente, bodisi po velikosti, panogi, lokaciji ali kakšnih drugih karakteristikah. Bolj podrobno analizo boste naredili, bolj jih boste spoznali in jim prilagoditi svojo ponudbo, predvsem pa se bolj osredotočili na nekatere od segmentov. Na ponudbo pa ne smete gledati absolutno: če namreč mislite, da imate najboljši izdelek po najbolj ugodni ceni za vašega kupca, to ne pomeni, da vaš konkurent nima še boljšega za isto ceno. Zato je potrebno pogledati čez prag in pridobiti čim več informacij o konkurentih in njihovi ponudbi.
PRIJAVITE SE NA SEMINAR ZASLUŽI DENAR S SVOJIM HOBIJEM ALI IDEJO!
Strategija trženja in vaši konkurenti
Konkurente prav tako lahko analiziramo na več načinov: po velikosti, kakovosti, inovativnosti, ceni, lokaciji in drugih karakteristikah. Osredotočimo se predvsem na tiste, ki najbolj vplivajo na našo ponudbo.
Strategija trženja in iskanje edinstvene prednosti
Ko smo naredili oboje: analizo kupcev in konkurentov, lahko na zaznavnem zemljevidu narišemo, kako nas vidijo kupci v primerjavi s konkurenti. Poiščemo tistih nekaj edinstvenih razlikovalnih prednosti, po katerih nas kupci ločijo od konkurentov. Spet je lahko to cena, kakovost, inovativnost, bližina, reference, ugled ali še kaj drugega.
Želim se prijaviti na e-novice
Strategija trženja in trženjski splet
Potem nam ostane še zadnja naloga: da vse te ugotovitve prenesemo v trženjski splet. Segmentom kupcem prilagodimo izdelek oziroma storitev, ceno, distribucijo in promocijska orodja. Če smo vse to naredili po pravilih, potem se bo prej ali slej ta investicija poznala tudi v povečani prodaji.
Pripravil: mag. Dario Berginc, Data d.o.o.