Slovenski gospodarstveniki zadovoljni z obiskom v Azerbajdžanu

Včeraj se je iz Azerbajdžana vrnila številčna delegacija slovenskih gospodarstvenikov, ki se je mudila na dvodnevnem obisku te z nafto in zemeljskim plinom bogate dežele ob Kaspijskem jezeru.

Predstavniki več kot 50 slovenskih podjetij so izrazili prepričanje, da tokratna odprava v Azerbajdžan predstavlja začetek uspešnega in plodnega poslovnega sodelovanja med gospodarstveniki obeh držav.

Slovenski gospodarstveniki zadovoljni z obiskom v Azerbajdžanu

Včeraj je v azerbajdžanski prestolnici Baku potekal slovensko-azerbajdžanski poslovni forum, ki sta ga organizirala SPIRIT Slovenija, javna agencija* in partnerska agencija AZPROMO, ki se ga je udeležilo okoli 200 azerbajdžanskih in slovenskih gospodarstvenikov ter predstavnikov znanstvenih in raziskovalnih institucij. Prisotne sta nagovorila tudi predsednik Vlade RS, Janez Janša, ki je poudaril, da velika udeležba potrjuje obojestranski naraščajoč interes za krepitev gospodarskega sodelovanja, in azerbajdžanski gospodarski minister Shahin Mustafajev, ki je pozval azerbajdžanska podjetja, naj okrepijo sodelovanje s slovenskimi podjetji in investirajo tudi v Slovenijo.

Investicijsko okolje in poslovne priložnosti, ki jih ponuja Azerbajdžan je predstavil direktor AZPROMO Rufat Mammadov. »Relativno skromna trgovinska bilanca med Slovenijo in Azerbajdžanom ter potenciali v številnih gospodarskih sektorjih kažejo na to, da je neizkoriščenih poslovnih priložnosti med državama precej,« je dodal vršilec dolžnosti direktorja javne agencije SPIRIT Slovenija, Boštjan Skalar. V nadaljevanju je udeležencem predstavil investicijsko okolje Slovenije, sektorje, ki bi bili zanimivi za medsebojno poslovanje in finančne spodbude, ki jih tujim investitorjem ponuja SPIRIT Slovenija, javna agencija ter azerbajdžanske poslovneže povabil tako na poslovni kot tudi zasebni obisk v Slovenijo. Ob tej priložnosti je novoustanovljena javna agencija SPIRIT Slovenija podpisala memorandum o sodelovanju s partnersko agencijo AZPROMO, s katerim si bosta obe strani še naprej prizadevali za povečano gospodarsko sodelovanje med Slovenijo in Azerbajdžanom.

Podpisanih je bilo tudi nekaj poslovnih sporazumov med slovenskimi in azerbajdžanskimi podjetji – podjetje DUOL, d. o. o. je podpisalo pogodbo z azerbajdžanskim podjetjem Baghlan Group, podjetje Iskratel pa pismo o nameri z azerbajdžansko Tehnično univerzo v Bakuju. Dodatno sta podpisala memorandum o partnerstvu tudi občina Nova Gorica in okrožje Oguz.

Sledila so biletaralna srečanja med slovenskimi in azerbajdžanskimi gospodarstveniki, ki so bila po mnenju slovenskih udeležencev gospodarske delegacije precej obetavna, saj so azerbajdžanska podjetja izkazala velik interes za poslovno sodelovanje s slovenskimi podjetji. Predstavniki slovenskih podjetij so ob zaključku obiska izrazili zadovoljstvo nad obiskom in prepričanje, da je to poslovno srečanje prineslo nov zagon in interes za konkretne projekte na obeh straneh.

Slovensko gospodarstvo je v organizaciji nove institucije, javne agencije SPIRIT Slovenija v Azerbajdžanu prvič nastopalo na usklajen, pregleden in celovit način. Skupen nastop SPIRIT Slovenija in slovenskega gospodarstva pomeni celovito predstavitev pri sklepanju dolgoročnega sodelovanja in partnerstev, saj aktivnosti agencije sledijo željam in pričakovanjem slovenskih podjetij in s tem nudijo dodatno podporo pri nastopu na tujih trgih.

Azerbajdžan poleg Kitajske, Indije, Rusije, Turčije in Kazahstana v letošnjem letu v okviru strateškega dokumenta Mednarodni izzivi 2013 definiran kot eden od prioritetnih trgov za slovensko internacionalizacijo. Azerbajdžan si je v okviru svojih razvojnih načrtov do leta 2020 za cilj postavil čim prej diverzificirati svoje gospodarstvo, tako da ne bi bili preveč odvisni od energetskega sektorja. Zato se priložnosti za sodelovanje ponujajo na vseh področjih, predvsem pa na področju energetike, IKT, prehrambne industrije, gradbeništva, visoke tehnologije in turizma. Azerbajdžan in področje južno od Kavkaza je izredno perspektivno za vsa podjetja, ki so inovativna in tehnološko napredna oziroma katerih produkti temeljijo na visoki dodani vrednosti in ki vsebujejo visoko stopnjo znanja.

Vir: JAPTI

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top