Sladkor v živilih – ne, hvala!

Sladkor je vse bolj neželena sestavina pijač in hrane. To je trend, ki je lahko dobra poslovna priložnost.

Sladkor je šel iz mode. Uživate v pripravi in ustvarjanju zdravega peciva? Ste strokovnjak za presne torte? Ste že razmišljali, da bi z njim dodatno zaslužili? Kako lahko vaše hobije uspešno spremenite v posel, razlagamo na brezplačnem seminarju Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo.

[izobrazevanje type=”hobi-ideja-pomlad”]

Da bo peka slaščic postala vir vaših (dodatnih) prihodkov, morate najprej odpreti podjetje. Na VEM točki Data lahko vsak dan ustanovite d. o. o. ali pa se odločite za ustanovitev s. p.. Postopek je enostaven in brezplačen. Pri njem je pomembno predvsem to, da pravilno izberete dejavnosti, s katerimi se boste v vašem podjetju ukvarjali. In ne pozabite: dober računovodja je pametna naložba.

O načinu, kako registrirati peko slaščic kot poslovno dejavnost. smo že pisali, prav tako o izdelavi sadnih zelenjavnih sokov.

Manj sladkorja v pijačah in pekovskih izdelkih

Sladkor je na udaru. Slovenija se je vsaj na papirju končno začela premikati v smer zagotavljanja bolj zdravih živilskih proizvodov na prodajnih policah. Potem ko sta že dva sektorja živilskopredelovalne industrije sprejela prostovoljne zaveze glede uresničevanja ciljev nacionalne prehranske strategije, so se jim pridružili še proizvajalci v mlečni industriji in peki.

Sektor brezalkoholnih pijač že od leta 2015 aktivno vpeljuje zaveze odgovornosti na področju oglaševanja, označevanja, preoblikovanja in razvoja novih izdelkov ter pri promociji zdravega življenjskega sloga. Med podatki o napredku za predlansko leto izstopajo:

  • dosežena 100-odstotna skladnost oglasov v tiskanih medijih in v kinematografih,
  • upad energijskega iznosa brezalkoholnih pijač za 2,4 odstotka glede na predhodno leto,
  • prisotnost podatka o energijski vrednosti pijač na prednji strani embalaže na več kot polovici izdelkov podpisnikov zavez in
  • delež nizkoenergijskih pijač z manj kot 34 kalorijami na sto mililitrov (leta 2016 je bilo takšnih 48 odstotkov vseh novih izdelkov).

sladkorSladkor vse bolj regulira tudi mlečnopredelovalni sektor. Lani se je zavezal k zmanjšanju dodanega sladkorja v nekaterih kategorijah mlečnih izdelkov. Še letos naj bi podobne zaveze začele veljati tudi v pekarskih podjetjih.

Stvari se premikajo tudi po zaslugi programa Preživi, ki ga sofinancira ministrstvo za zdravje, koordinira pa Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS v partnerstvu z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje. Uspešnost in učinkovitost projekta je pred kratkim potrdil Odbor za spremljanje uresničevanja zavez odgovornosti. Sestavljajo ga predstavniki ministrstev za kmetijstvo, zdravje, izobraževanje in gospodarstvo, Nacionalnega inštituta za javno zdravje in Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS.

[wpsr_facebook]
Vir: Finance

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top