Raziskava trga je ključnega pomena za uspeh vsakega podjetja. Z njo podjetniki raziščejo razmere na trgu in ugotovijo kako razmišljajo njihove potencialne stranke. Raziskava trga v bistvu pomeni, da je podjetnik raziskal trg na katerem namerava poslovati in se zaveda vseh njegovih zakonitosti. Ste že tako daleč, da razmišljate o ustanovitvi podjetja – obrnite se na naše svetovalce po telefonu 01/600-1530 ali e-mailu data@data.si in si rezervirajte termin registracijo podjetja!
Raziskava trga – kaj so njene prednosti?
Raziskava trga je tisti korak v procesu ustanavljanja podjetja, kjer podjetniki preverijo kvaliteto svoje poslovne ideje. Pred tem samo predvidevajo, raziskava trga pa njihove njihove predpostavke podkrepi z ključnimi dokazi. Med drugim podjetniki pri postopku raziskave trga izvedo:
- kdo je njihova ciljna publika;
- kako razmišljajo potencialne stranke;
- kaj počne konkurenca;
- kaj si ljudje mislijo o njihovi storitvi ali produktu;
- kakšne so razmere na trgu,
- itd.
Na podlagi odgovorov na zgoraj navedena vprašanja se sprejme večino odločitev, ki jih podjetniki opravijo pred dejanskim vstopom na trg. Kako bodo zastavili cene produktov? Na podlagi raziskave trge boste izvedeli kakšno so cene pri konkurenci ter kakšno je povpraševanje na trgu, na podlagi teh informacij boste lahko postavili ceno. Na podlagi zbranih informacij si boste lahko tudi zastavili cilje oglaševalske kampanje. Raziskava trga vam bo tudi razkrila metoda ki jih uporablja konkurenca, kar vam bo posledično pomagalo ubrati drugačno pot.
Poleg vsega ostalega pa vam bo raziskava trga pomagala tudi odkriti potencialne šibke točke v vaši storitvi oz. produktu in na podlagi tega tudi pokazala kako storitev oz. produkt izboljšati.
Normiranec sp – kaj morate vedeti?
Koliko znašajo prispevki za s.p. 2024
Raziskava trga – postopek
Prvi korak pri vsaki raziskavi trga je opredelitev ciljev. Kakšne rezultate pričakujemo. Morda nas zanima, če potencialni kupci menijo, da so cene naših produktov ustrezne. Morda želimo izvedeti kdo sploh so naši potencialni kupci.
Glede na izbrani cilj, začnemo zbirati podatke. Za to obstajata dva načina: primarni viri in sekundarni viri. Med primarne vire štejejo:
- ankete;
- fokusne skupine;
- opazovanje;
- poglobljeni intervjuji.
Sekundarni viri pa so javne raziskave, ki nam na primer lahko povedo o velikosti ciljnega trga in njegovi letni rasti.
Namen virov je predvsem v tem, da dobimo direktne informacije o mnenjih potrošnikov na podlagi katerih lahko potem sprejemamo odločitve. Morda na primer odkrijemo, da je naš produkt še posebej všeč moškim med 35 in 50 letom starosti. Na podlagi takšnih podatkov lahko potem poskrbimo, da so vse naše oglaševalske kampanje namenjene te starostni skupini.
Vaš zanima podjetniška pot, pa ne veste kje začeti? Naš seminar Abeceda poslovanja ima vse odgovore, ki jih potrebujejo sveži podjetniki! Obiščite našo spletno stran in se prijavite na termin registracije podjetja!