Prehitra vožnja
Prehitra vožnja oz. neprilagojena hitrost je med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč, ki se končajo z najhujšimi posledicami. Da bi zmanjšali to število, poteka nacionalna preventivna akcija. Policisti bodo ta teden preverjali hitrost vaše vožnje!
V sredini julija so bili pod drobnogledom policistov vozniki tovornih vozil in avtobusov. Prevozniška podjetja, ali natančno poznate aktualno zakonodajo? Evropski parlament je namreč z novo ureditvijo posegel v 3 ključna področja. Če potrebujete individualna svetovanja, s katerimi boste uredili svoje delovanje, nam pišite na data@data.si ali nas pokličite na 01 6001 528!
[izobrazevanje type=”potni-nalogi”]
Ta teden nas čaka poostren nadzor na slovenskih cestah. Pod drobnogledom bo predvsem prehitra vožnja, policisti pa bodo pozorni tudi na ostale kršitve, s katerimi bi lahko ogrožali svojo varnost in varnost drugih.
Neprilagojena prehitra vožnja predstavlja tretjino vseh kršitev
Glede na lansko leto je prometnih nesreč, ki jih povzroči prehitra vožnja sicer manj. Gre za 14,3 odstotno zmanjšanje. A ta procent gre pripisati zmanjšanju obsega prometa zaradi karantenskih ukrepov za zajezitev epidemije.
Kljub zmanjšanju ugotovljenih kršitev, ki jih povzroča prehitra vožnja, je delež prometnih nesreč, ki jih povzroči prehitra vožnja, med vsemi vzroki za nastanek prometnih nesreč, letos večji. Lani je primerov, ki jih povzroči prehitra vožnja 16,5 odstotkov, letos kar 18,1.
UKREPI DELODAJALCA V ČASU KORONAVIRUSA
Stanje med epidemijo – manj nesreč, več kršitev dovoljene hitrosti
[oblacek id=6 txt=”Ima vaše podjetje urejene pravilnike in obvezne akte?” link=’Pošljite povpraševanje!‘]
Epidemija je močno spremenila naš vsakdan, močno se je zmanjšalo tudi število prevoznih sredstev na cestah. Promet je bil bolj redek, zmanjšal se je tudi potovalni čas. Policisti opozarjajo, da je bila prehitra vožnja med najpogostejšimi kršitvami.
Vas zanima kako odpreti s.p. ali d.o.o.?
Prehitra vožnja poveča tveganje za hude poškodbe!
Statistični podatki so dokazali, da višja hitrost izrazito poveča tveganje za hude poškodbe ranljivejših udeležencev v prometu. Pri 30 km/h je tveganje za smrtne ali hude poškodbe ostalih udeležencev majhno – 10-odstotno. Pri hitrosti s 60 km/h pa je 10-odstotna verjetnost preživetja pešca.
Novost: strešice na cestah
Dars je na več odsekih naših avtocest naslikal strešice. Te so narisane na odsekih, kjer je pogosta prehitra vožnja in značilen gost promet, vozniki pa imajo težave z ohranjanjem varnostne razdalje. Strešice opozarjajo, da je treba med vozili zagotavljali razdaljo, ki je enaka razdalji med dvema narisanima strešicama.
MINIMALNI in MAKSIMALNI ZNESEK ZA MALICO
Upoštevanje strešic pogosto povzroči prehitevanje
Velikokrat se zgodi, da upoštevanje varnostne razdalje povzroči prehitevanje – tudi s strani voznikov tovornih vozil. Posledično se promet upočasni.
V Sloveniji so sicer omejitev prehitevanja težkim tovornjakom določili pred 13 leti, leta 2008 pa so potem prepoved prehitevanja omejili le na čas med 6. in 9. uro ter 14. in 17. Pojavili so se predlogi, da bi po avtocestah in hitrih cestah tovornjaki lahko prehitevali le po skrajnem desnem pasu. A to bi po mnenju odgovornih povzročilo še večji kaos in nevarne situacije, zato ureditev iz leta 2008 ostaja. Prepovedi prehitevanja za tovornjake prav tako ne načrtujejo!
Zavijanje desno ob rdeči luči – še več nevarnosti na cestah?
Nov prometni zakon, ki so ga pripravili na Ministrstvu za infrastrukturo, bo spremenil pomen rdeče luči na semaforju, ki mu je dodan prometni znak za vožnjo desno tudi ob rdeči luči. Po novem pravilu bo voznik ob rdeči luči na semaforju in dodanem prometnem znaku za vožnjo desno, če bo smer prosta, lahko zavil desno.
Smo že dovolj zreli za takšno pravilo? Ali bo to na ceste prineslo še večje število prometnih nesreč? Do konca meseca julija se je namreč največ prometnih nesreč končalo s smrtnim izidom zaradi nepravilne smeri vožnje.
VIR: AVP
Potrebujete davčni nasvet? Rezervirajte si termin pri našem davčnem svetovalcu! Pišite nam na data@data.si.
[wpsr_facebook]