Popusti in razprodaje: Na kaj je treba paziti?

Popusti in razprodaje

Cilj vsakega trgovca je povečati oziroma pospeševati prodajo. Potencialne potrošnike nagovarjajo na različne načine, predvsem ob koncu leta, ko je nakupovalna mrzlica na vrhuncu, pa nikakor ne želijo biti spregledani. Posebne praznične ponudbe in popusti so zato predvsem v decembru stalnica. Če ste se tudi vi odločili za odprtje podjetja in boste v prazničnem času prodajali na stojnicah oziroma sejmih, ne smete pozabiti na ustrezno označevanje cen in morebitnega znižanja. Popusti in razprodaje za trgovce sicer niso obvezni, če pa se zadnje odločite, morate spoštovati kar nekaj zakonskih pravil. Pri ustrezni uvedbi popustov oziroma drugih akcij se lahko posvetujete z našimi pravniki. Preverite ponudbo za pravno svetovanje.

Ustanovite d.o.o. ali s.p. na Dati! Pokličite na 01/600-1530!

Popusti in razprodaje za trgovce niso obvezni

Na Tržnem inšpektoratu pojasnjujejo, da popusti in razprodaje v trgovinah niso obvezni.

Kljub ukinitvi pravil, ki so določala skupen začetek sezonskih razprodaj in maksimalno število dni trajanja razprodaj, se obveznosti trgovcev glede označevanja oziroma informiranja potrošnikov, niso prav nič spremenila.

Trgovci se lahko sami odločijo, ali bodo znižali cene svojim izdelkom ali ne, ter za koliko oziroma katerim svojim izdelkom bodo znižali cene. Če pa se odločijo za razprodajo ali popuste in druge oblike znižanja cen izdelkom, morajo spoštovati veljavno zakonodajo s tega področja.

Informativni izračun plače

pravno svetovanje

Minimalna plača v 2023 se bo (končno) povišala! Za koliko?

Razprodaje

Če se trgovec odloči za uvedbo razprodaje, mora spoštovati zlasti določbe 28. člena Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot). Trajanje razprodaje trgovec določi sam, a te smejo trajati največ 60 dni.

Podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način. Objava mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja znižanja. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je znižanje objavljeno v razponu, pa mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga.

Prijava na izobraževanje

Popusti in druge akcije

Popusti za razliko od razprodaj lahko trajajo neomejeno dolgo, prav tako pa jih trgovci lahko poimenujejo tudi z drugimi izrazi.

popustiTrgovci, ki se odločijo za popuste, morajo paziti, da pri tem ne uporabljajo zavajajočih poslovnih praks, ki jih določa Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP). Gre predvsem zavajajoče oglaševanje v zvezi s ceno oziroma cenovno ugodnostjo, ki jo podjetja objavljajo v svojih oglasih, na samih prodajnih mestih ali v tiskanih medijih in morebitnemu navideznemu znižanju blaga.

Pri uvedbi popustov je pomembno, da trgovec z uvedbo akcijskih cen ne zavaja potrošnika. V oglasih mora navajati podatke, ki so potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni. Prav tako trgovec ne sme izvajati t.i. navideznega znižanja. To pomeni, da bi cene najprej zvišal in jih nato takoj zniža ter objavi kot znižanje. Cene pa lahko zniža le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah.

Odstotek popusta trgovcu ni treba označiti na vsakem izdelku. Lahko je namreč označen za celotno skupino izdelkov, ki se nahaja na določeni polici oziroma stojalu. Pri tem je pomembno, da na eni polici/stojalu ni zloženo blago, ki bi bilo znižano po različnih odstotkih. Prav tako na eni polici ali enem stojalu ne sme biti skupaj zloženo blago, ki sploh ni znižano in blago, ki ima znižano ceno.

Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top