Pogajanja in njihove posledice v poslovnem svetu
Pogajanja so del vsakdana za marsikaterega podjetnika. Vsi se pogajajo, da si za izvedbo posla zagotovijo kar najbolj ugodne pogoje. Namen pogajanj je med dvema strankama je v končni sklenitvi določenega pravnega posla. Skladno s tem ima vsaka stranka tudi določena upravičena pričakovanja od pogajanj. Pomembno je, da razločimo, kdaj je pogajanje zavezujoča in kdaj ne.
Pogajanja so lahko enostranska ali obojestranska
[oblacek id=6 txt=”Ima vaše podjetje urejene pravilnike in obvezne akte?” link=’Pošljite povpraševanje!‘]
Pogaja se lahko zgolj ena stranka – npr. potrošnik, ki želi pri prodajalcu za namen gotovinskega plačila dobiti popust na vrednost izdelka. Po drugi strani pa so dvostranska pogajanja sistem vzajemnega popuščanja med dvema enakovrednima strankama.
PRIJAVITE SE NA DNEVE BREZPLAČNIH WEBINARJEV DATA 2021
Pogajanja ne zavezujejo k sklenitvi pogodbe
S pogajanji stranke izkazujejo namen za sklenitev določenega pravnega posla, vendar jih še vedno lahko vsaka stranka prekine kadarkoli. V osnovi pravno naravo pogajanj ureja Obligacijski zakonik (OZ). Čim pride do pričetka pogajanj, je vsaka pogodbena stran zavezana spoštovati interese nasprotne stranke. To pomeni, da se mora pošteno pogajati in ne sme neupravičeno odstopiti od pogajanj. Če ena stranka neupravičeno odstopi od pogajanj, je drugi stranki odškodninsko odgovorna.
Vse o PCT potrdilu
Nepoštena pogajanja
Stranka ravna nepošteno, če pri nasprotni stranki upravičeno vzbudi prepričanje, da ima namen skleniti določeno pogodbo, pa v resnici takšnega namena nima. Nepoštena pogajanja kot posledico prinašajo odškodninsko odgovornost stranke, ki se je nepošteno pogajala. V takšnem primeru je dolžna nasprotni stranki povrniti stroške, ki jih je ta imela v zvezi s pripravami na sklenitev pogodbe (izdelava idejnih skic, tehničnih rešitev, stroške priprave kalkulacij, ugotavljanje bonitetnega stanja nasprotne stranke itd.).
Vas zanima obdavčitev kriptovalut? Prijavite se na brezplačen dogodek!
Primeri nepoštenih pogajanj:
- pogajanja o naročilu storitve, če druga stranka ve, da nima in ne bo mogla pridobiti finančnih sredstev za plačilo posla,
- pogajanje z namenom, da se drugim prepreči sklenitev posla,
- pogajanje kljub temu, da se stranka zaveda da v roku ne bo mogla izvršiti posla.
Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice
Sporazum o pogajanjih
Če stranke sklenejo sporazum o pogajanjih, v njem opredelijo vprašanja, o katerih se bodo pogajale in usklajevale. Prav tako v tem sporazumu stranke ugotovijo, do katerih skupnih zaključkov so že prišle oziroma glede katerih določil so dosegle soglasje. Sam sporazum nima narave pogodbe in zato ne zavezuje, lahko pa služi kot dokaz za uveljavljanje odškodninske odgovornosti zaradi nepoštenih pogajanj. Pri sklepanju sporazuma o pogajanjih je dobro imeti pomoč dobrega pravnega strokovnjaka.
Ko so pogajanja uspešno zaključena je logična posledica sklenitev pravnega posla in ustrezne pogodbe med strankama.