Razmišljate, da bi prodajali unikatne tekstilne izdelke? Če radi šivate, potem z različnimi izdelki res lahko dodatno zaslužite. Pred tem morate seveda dobro razmisliti o svoji poslovni ideji. V pomoč so vam lahko podjetniški strokovnjaki na brezplačnem izobraževanju Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo. Preden pa boste izdelke dali na trg, boste morali poskrbeti tudi za ustrezno označevanje tekstilnih izdelkov.
[seminar id=”70677″ txt=”Bi radi dodatno zaslužili? Svoje hobije lahko spremenite v dober posel!”]
Registracija podjetja oziroma ustanovitev s.p. je na VEM točki Data enostavna in brezplačna. Dodatno lahko delate tudi ob službi – veste, kako se vam najbolj izplača registrirati dejavnost?
Kakšno je ustrezno označevanje tekstilnih izdelkov?
Pravilno označevanje tekstilnih izdelkov določa evropska Uredba o imenih tekstilnih vlaken in s tem povezanim etiketiranjem in označevanjem surovinske sestave tekstilnih izdelkov (št. 1007/2011).
Ta v Prilogi I vsebuje preglednico imen tekstilnih vlaken, ki se morajo uporabljati za označevanje tekstilnih izdelkov (za opis surovinske sestave).
Tekstilni izdelki morajo biti vedno, ko so dostopni na trgu, opremljeni z etiketo ali oznako, na kateri je navedena surovinska sestava. Prisotnost netekstilnih delov živalskega izvora (usnje, pravo krzno) pa mora biti navedena z besedno zvezo “vsebuje netekstilne dele živalskega izvora”.
Etiketiranje ali označevanje tekstilnih izdelkov mora biti jasno, čitljivo, vidno in dostopno. Etikete pa morajo biti varno pritrjene.
Uredba med drugim določa tudi, da se mora etiketiranje ali označevanje surovinske sestave zagotoviti v uradnem jeziku ali jezikih države članice, na ozemlju katere so tekstilni izdelki dostopni potrošniku.
“Glede na navedeno morajo biti tekstilni izdelki v Sloveniji označeni ali etiketirani z navedbo surovinske sestave z imeni tekstilnih vlaken v slovenskem jeziku. In sicer z imenom in masnim deležem, primer: Bombaž 98%, Elastan 2%,” so nam pojasnili na Tržnem inšpektoratu RS.
Vse ostale podatke o izdelku dobavitelj oziroma proizvajalec navaja prostovoljno. Npr. postopek vzdrževanja s simboli, velikostna številka, dodatne informacije o negi, poreklo … “Dobro označeni izdelki so lahko konkurenčna prednost dobavitelja. Z navajanjem ustreznih in pravilnih informacij v slovenskem jeziku pa je tudi manjša možnost za reklamacije potrošnikov,” so še dodali na inšpektoratu.
[wpsr_facebook]