Nižja obdavčitev službenih električnih vozil za zasebne namene

Nižja obdavčitev službenih električnih vozil v novo sprejetih davčnih spremembah

Nižja obdavčitev službenih električnih vozil za zasebne namene je posledica sprejetih davčnih sprememb, ki veljajo od 1.1.2020 dalje. Politični odločevalci so leta 2017 namreč sprejeli strategijo, ki postavlja v ospredje električna in hibridna vozila.

Informativni izračun plače

Nižja obdavčitev službenih električnih vozil  ima podlago v sprejeti nacionalni strategiji

[oblacek id=8 txt=”Potrebujete računovodsko svetovanje?” link=’Rezervirajte si termin na 01 600 1530 in zahtevajte ponudbo’]
Leta 2017 sprejeta nacionalna strategija predvideva, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljeno registrirati vozil z notranjim izgorevanjem na dizelski ali bencinski pogon. Tovrstno infrastrukturo bi naj do takrat zamenjala vpeljava:

  • 17% deleža električnih vozil,
  • 12% električnih (lahkih) tovornih vozil,
  • tretjina vseh avtobusov na stisnjeni zemeljski plin in
  • skoraj 12% tovornih vozil pa na utekočinjenega.

Takšni načrti na področju alternativnih goriv so precej ambiciozni, deloma tudi optimistični, saj registracija povsem električnih vozil v letu 2019 ni predstavljala niti 1% prodaje novih vozil. Vendar je potrebno vedeti, da papir prenese vse, medtem ko je vpeljavo takšne infrastrukture in s tem tranzicijo v brezogljično družbo na področju prometa potrebno razumeti kot dolgoročni proces. Zato je nižja obdavčitev službenih električnih vozil za zasebne namene že gotovo majhen korak v smeri uresničevanja cilja trajnostnega razvoja.

Želite registrirati s.p.?

Nižja obdavčitev službenih električnih vozil za zasebne namene predstavlja boniteto za zaposlene

Nižja obdavčitev službenih električnih vozil za zasebne namene predstavlja boniteto, od katere mora delodajalec svojemu zaposlenemu obračunati davek. Prikaže jo v obračunih davčnih odtegljajev, v okviru katerih izkaže dosežene dohodke v določenem obdobju. Od njih obračuna tudi davke in prispevke za socialno varnost. Med dodatnimi podatki navede tudi zneske bonitet za uporabo osebnega vozila v zasebne namene.

Mimogrede, Finančna uprava Republike Slovenije navaja podatek, in sicer, da je v letu 2018 boniteto za uporabo osebnega vozila v zasebne namene obračunalo 4546 delodajalcev za 34.718 delavcev. Pri čemer je skupen znesek plačil znašal 37,5 milijona evrov. A predvidevajo, da se bo ta znesek letos znižal, saj bo za vrednotenje bonitete za osebna vozila na električni pogon veljala posebna ureditev. Znotraj davčne osnove se namreč s tekočim letom všteva le 0,3 % nabavne vrednosti vozila mesečno, namesto predhodno upoštevanega 1,5 %.

Preberite tudi: Kdaj v pokoj?

Nižja obdavčitev službenih električnih vozil za zasebne namene

Vpeljala davčne spremembe – nižja obdavčitev službenih električnih vozil za zasebne namene pa ni edini spodbuden podatek. V zadnjih letih prodaja avtomobilov na električni pogon eksponentno raste. Podatki Statističnega urada RS kažejo, da je bilo leta 2013 prvič registriranih le 13 električnih vozil. Že samo leto kasneje je Eko sklad odobril 100 subvencij več. Potem leta 2018 se je število subvencij povzpelo na 378, kasnejše leto pa že na 624. V samo prvih devetih mesecih 2019 jih je Eko Sklad odobril kar 720.

Informativni izračun za normirance

Vas zanima kako odpreti s.p. ali d.o.o.?

Čeprav so v Sloveniji trendi pozitivni, saj prodaja električnih vozil raste, po novem je tudi vpeljana nižja obdavčitev električnih službenih vozil za zasebne namene, še vedno zaostajamo z ukrepi na tem področju za vodilno Norveško. Tam imajo poleg nižje obdavčitve za tovrstna vozila tudi bogato subvencionirane nakupe, brezplačno uporabo parkirišč, avtocest in predorov. Četudi se z Norvežani trenutno ne more primerjati nobena država, velja njen eksperiment še toliko bolj podrobno spremljati.

Ostanite na tekočem: Prijavite se na e-novice

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top