Moja poslovna ideja nima konkurence – ali res?

Veliko bodočih podjetnikov ve povedati, da njihova poslovna ideja nima konkurence. Je temu res tako?

[seminar id=”70499″ txt=”Uspešen poslovni načrt vam pomaga, da se pripravite na to, kaj čaka podjetje v prihodnosti tako s vsebinskega, organizacijskega in finančnega vidika in si postavite dosegljive cilje.”]

Ko poslovno idejo razdelamo podrobneje, vedno ugotovimo, da konkurenti so, če že ne neposredni, pa vedno vsaj posredni. Potrebe in želje kupcev, na katere se ideja nanaša, že sedaj tako ali drugače nekdo zadovoljuje.

Prijava na brezplačno izobraževanje

Konkurenti so vedno hitrejši

Moja poslovna ideja nima konkurence – ali res?Če podjetniku uspe določena inovacija, s katero odkrije povsem novo tržno kategorijo (primer Red Bull), pa mora že razmišljati o konkurentih, ki bodo na trg prišli. Dandanes se namreč znanje zelo hitro prenaša in širi, časovni rok od razvoja izdelka do vstopa na trg pa je vedno krajši. Življenjski cikel originalne verzije Vokswagnovega hrošča je npr. trajal več kot 60 let, dandanes pa je pameten telefon v enem letu že zastarel. Software, ki je danes predstavljen v Evropi, je že po nekaj tednih po svetu ponujen kot piratska kopija. Konkurenti, ki jih danes še ni, bodo tako že jutri nagovarjali vaše kupce.

[tweet]Ste res lahko prepričani, da vaša poslovna ideja nima konkurence? #podjetništvo[/tweet]

Kdo so konkurenti?

Splošni opisi konkurence, kot npr. »Naši konkurenti so manjša gradbena podjetja iz Ljubljane«, ne bodo odkrili prave slike o naši poziciji na trgu. Biti moramo bolj konkretni in si izbrati 3, 4 ali 5 ključnih konkurentov, ki jih raziščemo bolj v detajle. Pregledamo njihovo spletno stran, promocijske materiale, analiziramo njihove izdelke oziroma storitve, cene, kakovost ter inovativnost, pojavimo pa se lahko tudi kot skriti kupec. Šele potem, ko dobimo pregled vseh ključnih informacij, se lahko umestimo na zemljevid konkurentov. Pomembno je predvsem to, da izpostavimo naše konkurenčne prednosti. Le-te potem sporočimo kupcem in jih upoštevamo v naših komunikacijskih sporočilih. Primer: če smo odkrili, da smo v resnici bolj inovativni od naših konkurentov, potem inovativnost tudi izpostavimo.

Prijava na brezplačno izobraževanje

Upoštevajte mnenje kupcev!

Poleg analize, ki jo naredimo sami, pomemben vir informacij o konkurenci predstavljajo prav kupci. Zato je smiselno vprašati tudi kupce, naj nam povedo, kje smo po njihovem mnenju boljši od konkurentov. Kupci so namreč tisti, ki se odločajo o tem, koga bodo izbrali. Zato moramo njihova mnenja in stališča še kako upoštevati. S konkurenti se moramo, kot je povedal že legendarni Philip Kotler, vedno primerjati – v očeh kupcev.

Prijava na brezplačno izobraževanje

Preberite tudi: Kdaj je postala barva avtomobila pomembna?.

Pripravil: Mag. Dario Berginc, Data d. o. o.

[wpsr_facebook]

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top