Število spletnih nakupov narašča. Vrednost spletnih nakupov je bila najpogosteje manjša od 50 €, vrednost manjšega dela spletnih nakupov pa je segala tudi preko 1000 €.
[seminar id=”70692″ txt=”Veščine vodenja svojega knjigovodstva se lahko hitro in enostavno naučite na 5-urni delavnici.”]
V prvem četrtletju 2016 je prek spleta nakupovalo 30 % oseb, starih 16–74 let, navaja Statistični urad RS. Spletni nakup je v tem obdobju opravilo 32 % moških in 28 % žensk. Največ e-nakupov so opravile osebe, stare med 25 in 34 let (51 %).
Večina e-kupcev (44 %) je opravila 1–2 spletna nakupa. 38 % e-kupcev je opravilo 3–5 spletnih nakupov, 13 % po 6–10 in 5 % več kot 10 spletnih nakupov.
Vrednost spletnih nakupov
Ocenjena vrednost spletnih nakupov je bila večinoma manjša od 50 EUR (30 %). 26 % e-kupcev je opravilo spletni nakup v vrednosti od 50 do 99 EUR. 4 % spletnih nakupov je imelo ocenjeno vrednost več kot 1.000 EUR.
Med e-kupci je večina žensk opravila 1–2 spletna nakupa (46 %), toliko nakupov je opravilo 43 % moških. Med e-kupci je 6–10 spletnih nakupov opravilo več moških (15 %) kot žensk (10 %). Večina žensk med e-kupci je opravila spletne nakupe, katerih ocenjena vrednost je bila manj kot 50 EUR (37 %); pri večini moških med e-kupci je bila ocenjena vrednost spletnih nakupov od 100 do 499 EUR (41 %).
Najpogostejši nakupi
Preko spletne prodaje so e-kupci v obdobju 12 mesecev najpogosteje kupili oblačila, športno opremo, čevlje ipd. (44 %). Sledijo nakupi dobrin za gospodinjstvo, npr. pohištvo, bela tehnika, igrače ipd. (38 %); 28 % e-kupcev je kupilo dobrine za vsakodnevno uporabo, npr. hrano, kozmetiko ipd.; 22 % e-kupcev je kupilo elektronsko opremo, npr. mobilni telefon, kamero, TV, in 17 % računalniško opremo, npr. računalnik, zaslon, tiskalnik.
[tweet]Število spletnih nakupov narašča. #podjetništvo[/tweet]
Nakupi storitev
Pri nakupu storitev prek spleta so se kupci najpogosteje odločali za nakup vstopnic za različne prireditve (28 % e-kupcev), za tem za nakupe turističnih nastanitvenih zmogljivosti, npr. rezervacija prenočišča v hotelu (25 %). Sledijo nakupi letalskih kart, najem avtomobila ali druge storitve, povezane z organizacijo potovanja (17 % e-kupcev). 12 % e-kupcev je kupilo računalniške oz. videoigre in programsko opremo (vključno z aplikacijami za pametne telefone ali tablice).
Večina e-kupcev je opravila spletni nakup pri spletnih prodajalcih v Sloveniji (78 %), sledili so spletni prodajalci iz drugih držav članic EU (42 %), ostali e-nakupi so bili opravljeni iz držav zunaj EU (29 %).
Pred nakupom po informacije na internet
Večina e-kupcev (66 %) pred spletnim nakupom (v obdobju zadnjih 12 mesecev) vedno ali skoraj vedno na internetu poišče informacije o izdelkih ali nudenih storitvah. Le 11 % e-kupcev redko ali nikoli pred spletnim nakupom ne išče dodatnih informacij. 68 % e-kupcev je vedno ali skoraj vedno poiskalo na internetu tudi informacije o cenah ali o izdelkih oz. storitvah na spletnih straneh, kjer primerjajo med seboj njihove lastnosti ali cene. Pomemben dejavnik pri odločitvi za nakup so tudi mnenja drugih kupcev. Te je vedno ali skoraj vedno pred nakupom poiskalo 54 % e-kupcev. 17 % e-kupcev mnenja drugih e-kupcev zanimajo redko ali nikoli.
Preberite tudi: Spletna prodaja – pomemben del digitalne ekonomije.
[wpsr_facebook]