Ali razmišljate, da bi svoje poslovanje razširili še v tujino? Preden se lotite tega zahteva podviga je priporočljivo, da pripravite načrt kaj vse je potrebno pripraviti pred vstopom na tuji trg.
Ključni elementi, ki jih morate vključiti v izvozni načrt so:
- opredelitev nagibov za izvoz;
- informacijski viri in potrebe;
- pregled tekočega poslovnega položaja podjetja in poslovnih priložnosti za širitev (analiza SWOT, benchmarking);
- pregled notranjih možnosti podjetja po poslovnih funkcijah (kadrovska, proizvodna, razvojna, finančna …);
- cilji, ki jih z izvozom želite doseči;
- ovrednotenje morebitnega vpliva izvoza na tekoče poslovanje;
- analiza zunanjega okolja (največkrat poročilo tržne raziskave o analizi konkurence);
- opis trženjskega spleta oziroma celostne ponudbe podjetja (vrsta izdelka, izvozne cene in prodajni pogoji, distribucijska veriga, oblika tržnega komuniciranja);
- predlagani izvozni trgi (selekcioniranje in segmentiranje);
- izbrana metoda vstopa na izbrane trge;
- zamisel nadaljnjega delovanja na izbranem ciljnem trgu (trženjske strategije);
- časovne opredelitve za posamezne aktivnosti in doseganje ciljev;
- predvideni stroški in razpoložljiva sredstva;
- poslovna tveganja in glavni dejavniki uspeha;
- dokumentacijsko-tehnični vidik (režim uvoza, carinjenje, finančne omejitve);
- finančne projekcije (optimistične in pesimistične);
- pristojnosti.
Priredila Alenka Bizilj, DATA
Vir: Podjetniški portal