Izvozni načrt podjetja

Ali razmišljate, da bi svoje poslovanje razširili še v tujino?  Preden se lotite tega zahteva podviga je priporočljivo, da pripravite načrt kaj vse je potrebno pripraviti pred vstopom na tuji trg.

Ključni elementi, ki jih morate vključiti v izvozni načrt so:

  • opredelitev nagibov za izvoz;
  • informacijski viri in potrebe;
  • pregled tekočega poslovnega položaja podjetja in poslovnih priložnosti za širitev (analiza SWOT, benchmarking);
  • pregled notranjih možnosti podjetja po poslovnih funkcijah (kadrovska, proizvodna, razvojna, finančna …);
  • cilji, ki jih z izvozom želite doseči;
  • ovrednotenje morebitnega vpliva izvoza na tekoče poslovanje;
  • analiza zunanjega okolja (največkrat poročilo tržne raziskave o analizi konkurence);
  • opis trženjskega spleta oziroma celostne ponudbe podjetja (vrsta izdelka, izvozne cene in prodajni pogoji, distribucijska veriga, oblika tržnega komuniciranja);
  • predlagani izvozni trgi (selekcioniranje in segmentiranje);
  • izbrana metoda vstopa na izbrane trge;
  • zamisel nadaljnjega delovanja na izbranem ciljnem trgu (trženjske strategije);
  • časovne opredelitve za posamezne aktivnosti in doseganje ciljev;
  • predvideni stroški in razpoložljiva sredstva;
  • poslovna tveganja in glavni dejavniki uspeha;
  • dokumentacijsko-tehnični vidik (režim uvoza, carinjenje, finančne omejitve);
  • finančne projekcije (optimistične in pesimistične);
  • pristojnosti.

Priredila Alenka Bizilj, DATA

Vir: Podjetniški portal

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top