Kako je v Sloveniji urejeno in organizirano zaposlovanje voznikov? Na okrogli mizi, kjer je sodeloval tudi Zavod RS za zaposlovanje (Zavod), je bilo govora predvsem o problematiki voznikov v prevozniški dejavnosti.
[seminar id=”70680″ txt=”Izčrpanost profesionalnih voznikov tovornih vozil je med pogostejšimi razlogi za nesreče na cestah”]
Zaposlovanje voznikov – 544 oseb manj na Zavodu
Na okrogli mizi so sodelovali predstavniki različnih ustanov s področja izobraževanja, zaposlovanja in dela voznikov, ki so poskušali čim bolj celovito osvetliti problem, s katerim se že nekaj let sooča ta del slovenskega gospodarstva, ter predvsem nanizati morebitne rešitve, ki bi pripeljale do večjega zaposlovanja v dejavnosti prevozništva. Na račun dogodkov, ki so jih v okviru akcij večjega zaposlovanja voznikov organizirali, se je po podatkih Zavoda iz evidence brezposelnih odjavilo 544 oseb.
V Nemčiji rabijo 40 tisoč voznikov
Na Zavodu je po podatkih iz marca letos prijavljenih 2.446 brezposelnih poklicnih voznikov, od tega 1.206 voznikov osebnih vozil, lahkih dostavnih vozil in motornih koles ter 1.240 voznikov težkih tovornjakov in avtobusov, od tega 257 takih, ki nimajo zaposlitvenih ovir. Delodajalci predvsem povprašujejo po voznikih tovornih vozil v mednarodnem prometu in voznikih avtobusov. Napovedanih potreb delodajalcev glede zaposlitve voznikov je veliko, predvsem v Nemčiji, kjer napovedujejo približno 40 tisoč potreb za zaposlitev voznikov v letu 2016.
[tweet]Lani je bilo na račun zaposlovanja voznikov iz zavoda za zaposlovanje odjavljenih 544 oseb![/tweet]
V minulem letu je bilo registriranih skoraj dva tisoč novih tovornjakov, kar kaže na to, da se gospodarske razmere izboljšujejo, poleg tega naraščajo tudi potrebe po zaposlitvah voznikov. V prvih treh mesecih lani so delodajalci pri zavodu za zaposlovanje objavili 1.118 prostih delovnih mest za voznike, letos v tem istem obdobju pa 1.431. Kljub temu imajo delodajalci težavo, ko želijo zaposliti voznika, saj večinoma ne morejo dobiti ustreznega kadra.
Strokovnjaki s tega področja poudarjajo, da je treba problematiko predstavit in pravilno vzgajati že mlade voznike, temu pa da je treba pozornost nameniti tudi v prihodnosti, tudi s predstavitvijo poklica že v vrtcih, s čimer bi spodbudili mlade, da se odločijo za »lep, vendar težak poklic«. Dodajajo, da je treba ustrezno urediti tudi področje izobraževanja, predvsem zaradi sprememb v tehnologiji. Želijo si tudi bolj učinkovitega sodelovanja s pristojnimi institucijami, kar bi posledično pripomoglo k večji varnosti na cesti, boljšim razmeram in odpravi nelojalne konkurence.
[seminar id=”70678″ txt=”Kdaj vam preneha status normiranca? Veste, kaj storiti v tem primeru?”]
Preberite tudi:
- Špedicija, promet, logistika in skladiščenje (1. del)
- Špedicija, promet, logistika in skladiščenje (2. del)
[wpsr_facebook]