Do nedavnega smo o kakem izdelku, katerega smo nameravali kupiti ali storitvi, katero smo nameravali koristiti, povprašali prijatelja ali znanca. Včasih smo z nakupom “zmagali”. spet drugič smo se počutili “nategnjene”. Internet je – kot smo omenili že mnogokrat – dodobra pretresel način in hitrost komunikacije. Tako so se kakopak pojavile tudi spletne recenzije.
Potrošnik je postal precej bolje informiran in upoštevan
Napredku tehnologije primerno so se spremenile tudi preference, informiranost in predvsem moč kupcev. Izdelke, storitve in njihove ponudnike lahko zlahka primerjamo s konkurenti tudi med stanjem v vrsti v sami trgovini.
Npr. sliko izdelka lahko odpošljemo preko sporočil ali družbenih omrežjih in nemudoma dobimo odgovor, na podlagi katerega se kasneje odločimo o nakupu.
Še več, fotografija slabega izdelka (npr. slabega obroka) se hitro znajde na spletu in še hitreje je to vidno tisoče uproabnikom. Temu primerno se lahko bliskovito zamaje ugled podjetja ali posameznika. To pomeni, da je kupec oziroma potrošnik postal precej bolj upoštevan iz strani prodajalca.
Spletne recenzije so postale pomemben vir informacij
Zato se ne gre čuditi razmahu spletnih recenzij, ki so postale tudi del družbenih omrežij in spletnih trgovin. Po nekaterih raziskavah naj bi več kot 70% uporabnikov popolnoma zaupalo spletnim recenzijam, ki že nekaj let ne služijo izražanju gneva določenih posameznikov.
Spletne recenzije postajajo tudi vedno manj anonimne, kar lahko podjetja tudi izkoristijo in se “rešijo” nezadovoljnežev in naletijo na morebitne napake.
Pripravil: Gašper Meden
[wpsr_facebook type=”send” showfaces=”0″ width=”150″]