Bloger ali pisec blogov, torej kratkih objav z informalnimi vsebinami na svetovnem spletu, se v zadnjem času v medijih pojavlja kot sanjska služba, čeprav pravzaprav to ni. Gre v večji meri za podjetnike, ki imajo močan občutek za marketing in krepko podjetniško žilico. Bodisi da objavljajo objave s tekstovno vsebino ali fotografijami, slikami, ki jih narišejo sami ali pa video posnetki na spletnih kanalih z video vsebino. Takoj ko take osebe prično prejemati prihodke od tega, morajo imeti registrirano podjetje. Status samostojnega podjetnika je osebi kot je bloger izredno priročna, saj lahko poleg svoje blogerske dejavnosti opravljajo tudi vzporedne dejavnosti. To je lahko pisanje marketinških objav za druga podjetja, spletno trgovino z izdelki, ki jih promovirajo. Morda lahko celo izvajajo kakšna svetovanja ali tečaje – morda prav povezane s bloganjem.
Informativni izračun dohodnine
Bloger ima lahko pisarno kar doma
Kar je razlog, da je biti bloger tako zanimiv »poklic« je, da le-ta lahko opravlja svoje delo kar od doma – celo iz lastnega naslonjača.
Za registracijo podjetja kar na domačem naslovu pa si bo tudi bloger moral urediti soglasje lastnika objekta. Tako bo za registracijo s.p. ob ustanovitvi, v kolikor ni lastnik objekta kjer bo s.p., moral prinesti na našo VEM točko t.i. »overjeno izjavo lastnika objekta po 74. členu«. To lahko najde tudi na spletu. Za registracijo d.o.o. je potrebna podobna izjava, le pod imenom »izjavo lastnika objekta po 4. členu«, ki mora biti tudi overjena.
Bloger le s težavo točno določi eno samo dejavnost – zato jih navadno registrira več
Ustanavljate s.p. ali d.o.o.? Pri nas je to enostavno – rezervirajte si termin na 01 600 1530
To je res, ker bloger največkrat zasluži kar zasluži iz izjemno raznolikih virov. Tako lahko bloger promovira kakšen izdelek v svoji objavi in tako mora imeti registrirano dejavnost promocije izdelkov. Ta je zajeta v »Dejavnost oglaševalskih agencij« (SKD 73.110). V kolikor bloger ponudi podjetju objavo na svoji spletni strani mora na seznamu dejavnosti podjetja imeti »Posredovanje oglaševalskega prostora« (SKD 73.120). Bloger lahko svojim strankam tudi nudi objavo spletne ankete in v tem primeru rabi »Raziskovanje trga in javnega mnenja« (SKD 73.200).
Največkrat sicer podjetnik – bloger sicer prejema nadomestila za objavo besedil. Zato vsekakor potrebuje »Umetniško ustvarjanje« (SKD 90.030) in objavljanje na spletnih straneh, ki spada v dejavnost »Drugo založništvo« (SKD 58.190). V kolikor pa želi služiti tudi s produkcijo in post-produkcijo video filmov, potemtakem »Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj« (SKD 59.110) in »Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi filmov, video filmov, televizijskih oddaj« (SKD 59.120) ali pa morda grafičnim oblikovanjem spletnih strani, zakar mora imeti »Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo« (SKD 74.100) ali obdelovanje in retuširanje fotografij »Fotografska dejavnost« (SKD 74.200). Lahko pa ima celo registriran cel kup tehnoloških in računalniški dejavnosti.
Bi se radi podali v svet podjetništva? Ustanovitev podjetja je pri nas povsem preprosta.
Bloger je nekakšen novodoben pav v številu svojih spretnostih
Ravno v številu dejavnosti, ki jih mora bloger opravljati, se vidi kako so te osebe široke in raznovrstne v svojih znanjih in spretnostih.
DATA d.o.o.
Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.