Blagajna velikokrat spregledana
Blagajna oziroma blagajniško poslovanje je v podjetju obvezno, kadar posluje z gotovino ali plačilnimi karticami. Velikokrat se zgodi, da podjetja nanjo pozabijo in ne vodijo blagajniškega dnevnika, zato v nadaljevanju predstavljamo pomembnost in način vodenja.
Gotovinsko poslovanje
[oblacek id=1 txt=”Potrebujete zanesljivo računovodsko svetovanje?” link=’Rezervirajte si termin na 01 600 1530 in zahtevajte ponudbo’]
Skladno z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranju terorizma (ZPPDFT-1) obstajajo določene omejitve pri poslovanju med podjetjem in fizično osebo. Podjetja kot plačilo v gotovini ne smejo sprejeti več kot 5.000 evrov. Kar je več kot navedeni znesek, je potrebno transakcijo opraviti preko bančnega nakazila. Dodatna omejitev po Pravilniku o izvajanju Zakona o davčnem postopku je pri poslovanju med podjetji, saj je lahko plačilo v gotovini za dobavljeno blago ali opravljeno storitev le do višine 420 evrov. Blagajna vključuje vse prejemke in izdatke v gotovini in s plačilnimi karticami.
Prevoz na delo in povračilo stroškov po novi Uredbi
Interni akti podjetja
Samostojni podjetniki imajo praviloma prost pretok denarja, zato se blagajna pri njih uporablja večinoma le v primerih kadar imajo na primer dejavnost gostinstvo, maloprodajna trgovina ipd. V teh dejavnostih se blagajna smiselno vzpostavi že zaradi kontrole pravilnega stanja. Družbe morajo v svojih internih aktih obvezno določiti pravila blagajniškega poslovanja kot tudi blagajniški maksimum gotovine. Iz akta mora biti moč razbrati, kdo so odgovorne osebe za ravnanje z blagajno, omejitve glede plačevanja blaga in storitev in drugih izplačil iz blagajne – seveda upoštevajoč zakonska določila po Zakonu o davčnem postopku in pripadajočem Pravilniku.
Želite več informacij o popoldanskem s.p.?
Vas zanima ustanovitev podjetja?
Blagajna po SRS2016
Blagajna je predstavljena v Slovenskih računovodskih standardih (2016) med denarnimi sredstvi, standard 7. Gotovina je denar v blagajni in sicer v obliki bankovcev (papirnatega denarja) in kovancev. Denar na poti je denar, ki se prenaša iz blagajne na ustrezni transakcijski račun pri banki (na primer vnovčenje kartic).
Preberite tudi: Dodatek za delovno dobo
Vodenje blagajniškega poslovanja
Večinoma podjetja vodijo blagajniško poslovanje s pomočjo računalniških programov, ki so v sklopu z ostalimi poslovnimi knjigami podjetja (glavna knjiga, davčne evidence itd.). Nekatera podjetja se odločijo tako, da se blagajna vodi ročno. To pomeni, da kreirajo knjigovodske listine ročno.
Blagajniško poslovanje vsebuje listine:
- Blagajniški prejemek, za vsako povečanje denarnih sredstev v blagajni
- Blagajniški izdatek, za vsako zmanjšanje denarnih sredstev v blagajni
- Blagajniški dnevnik, vsebuje prejemke in izdatke ter stanje blagajne na določen dan
Stanje se mora ujemati s stanjem na ustreznem kontu. Blagajna ne more izkazovati negativnega stanja.
Želim se prijaviti na e-novice
Ponazoritev blagajniškega poslovanja
BLAGAJNIŠKI DNEVNIK (stanje gotovine* v blagajni)
BLAGAJNIŠKI IZDATEK (zmanjšanje denarnih sredstev v blagajni)
*pod besedo gotovina razumemo bankovce in kovance ter vnovčenje plačilnih kartic kupcev