Avtomobili na notranje zgorevanje oz. prodaja teh bo od leta 2035 prepovedana. A z eno izjemo. Katero?
Pretvorite vašo bruto plačo v neto z našim kalkulatorjem!
Avtomobili na notranje zgorevanje – prepoved prodaje
Nedavno so ministri za energetiko potrdili uredbo, v skladu s katero se od leta 2035 v Evropski uniji avtomobili na notranje zgorevanje več ne bodo smeli prodajati. Še vedno pa se bo možna prodaja vozil, če jih bodo poganjala sintetična goriva. To je bila zahteva Nemčije, ki je z nekaterimi drugimi članicami blokirala dokončno potrditev uredbe.
Opravite informativni izračun dohodnine!
Zakaj sploh prepoved?
V uredbi je določen cilj 55-odstotnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in 50-odstotnega zmanjšanja emisij za nove kombije z letom 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021. Glavni cilj pa je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije z letom 2035. Od tedaj se avtomobili na notranje zgorevanje (oz. vozila z motorji z notranjim zgorevanjem) v EU ne bodo smeli več prodajati. Bo pa veljala izjema za vozila, ki jih bodo poganjala sintetična goriva.
Prevoz na delo – kilometrina ali javni prevoz?
Kaj pa so sintetična goriva?
Avtomobili na notranje zgorevanje se po 2035 več ne bodo smeli prodajati, razen, če jih bodo poganjala sintetična goriva. Gre za ogljično nevtralna goriva, ki so primerna za uporabo v motorjih z notranjim zgorevanjem. Tehnologija pridobivanja takšnih goriv se sicer še razvija. Sintetična goriva se bodo pridobivala iz ogljikovega dioksida z uporabo zelene energije. Postopek poteka tako, da s pomočjo elektrolize sprva ločijo vodo na kisik in vodik. Zatem vodik zmešajo z ogljikovim dioksidom. Tega pridobijo iz industrijskih postopkov ali z zajemanjem iz zraka. S takšnim mešanjem nastane sintetični metanol, ki ga rafinirajo v sintetično bencinsko ali dizelsko gorivo, ki lahko poganja motorje z notranjim zgorevanjem. Pri tem se ogljikov dioksid porabi, namesto, da bi končal v ozračju, kar se dogaja pri klasičnih gorivih. Proizvodnjo v rafinerijah, kjer bodo pridobivali sintetična goriva, bodo morali poganjati obnovljivi viri energije. Le to bo namreč zagotovljena ogljična nevtralnost. Kot prednost sintetičnih goriv se izpostavlja to, da odpadejo težave z baterijami. Za njihovo uporabo pa so primerne obstoječe bencinske črpalke, polnjenje pa je hitro. Slabosti sintetičnih goriv pa so postopki pridobivanja (sploh elektroliza), ki so energetsko zelo potratni. Prav tako pa so stroški visoki.