Zanimivo je opazovati razvoj poslovnih idej, ki so nekaterim posameznikom v zelo kratkem času ustvarile premoženje, hkrati pa so mnoge izmed njih v kratkem času tudi propadle.
Njihova skupna lastnost je v tem, da se osredotočajo na nenavadne tržne niše, ki hitro pritegnejo bolj inteligentne kupce, vendar se v zelo hitrem času tudi izpojejo.
Zato je nemogoče razložiti njihov uspeh ali napovedati usodo njihovih naslednikov. Primeri takšnih izvirnih poslovnih idej, ki so imele kratek, ampak več kot uspešen rok trajanja:
1. Stran za milijon dolarjev
Ta izvirna domislica se je porodila nekemu ameriškemu študentu, ki si je želel brez zadolževanja plačati svoj študij. Odprl je internetno stran in jo razdelil na milijon pikslov, nato pa podjetjem prodajal oglaševalski prostor v najmanjši velikosti 100 pikslov (po en dolar za piksel).
2. Božičkova pošta
Byron Reese je odprl poštni predal na Severnem tečaju, nato pa staršem zaračunal deset dolarjev za vsako pismo, ki ga je v Božičkovem imenu poslal njihovim otrokom. Od leta 2001 je tako odgovoril na preko 200.000 otroških prošenj, kar skupaj znese precej lepo ‘božičnico.’
3. FitDeck
Bivši mornar je sestavil set kart, na katerih prikazuje različne vaje za izboljšanje telesne kondicije. Te karte nato premešaš in dobiš vsakič nov program treninga, tako da ti nikoli ni dolgčas. Sliši se neumno, ampak v Ameriki deluje, saj je lastniku te idejo prineslo okrog 50 milijonov dolarjev. Precej več kot znaša vojaška plača, ne?
4. DinnerDesign
Inovativne restavracije, ki so v svojem času bile prava modna muha. Strankam so ponujale možnost, da si same oblikujejo celotedenski jedilnik in nato odnesejo hrano domov. V kratkem času so se po vsej ZDA pojavile franšizne restavracije, ampak so z upadom ekonomije po krizi kmalu zaprle vrata.
Avtor: Uroš Bric
Vir: Finančni Trgi
[wpsr_facebook type=”send” showfaces=”0″ width=”150″][hr]