Če se podjetnik odloči, da mu bo pri poslovanju in širjenju posla v pomoč spletna trgovina, bo moral ob vseh ostalih zakonih, ki določajo poslovanje podjetij, pozoren tudi na posebne pogoje pri poslovanju s spletno trgovino, saj gre za sklepanje pogodbe na daljavo.
Prvi del zahtev za poslovanje s spletno trgovino si lahko preberete tukaj.
[svetovanjecta id=”0″ msg=””]
Pred sklenitvijo pogodbe na daljavo, k čemur sodi tudi spletna trgovina, mora podjetnik kupca seznaniti z nizom informacij, ki morajo biti kupcu jasno predstavljene, najbolje s splošnimi pogoji. Pogoji morajo biti v enostavnem in razumljivem jeziku, ki je primeren za uporabljeno sredstvo komunikacije na daljavo.
[seminar id=”75348″ txt=”Se ne znajdete med zahtevami glede spletne trgovine? Več o poslovanju preko spleta vam povemo na našem seminarju, posvečenem samo trgovanju preko spleta. “]
Več o tem pa si lahko preberete tudi v prispevku Spletna trgovina – ima jo lahko vsak, a le redki imajo zanjo dovolj znanja.
Kupca mora podjetnik jasno seznaniti z:
- glavnimi značilnostim blaga ali storitev v obsegu, ki ustrezajo nosilcu podatkov in blagu ali storitvam,
- firmo, sedežem podjetja ali telefonsko številka podjetja, kadar je ta na voljo,
- končno ceno blaga ali storitev, vključno z davki oziroma z načinom izračuna cene, če podjetje ne more izračunati vnaprej naravo ali storitev blaga,
- informacijo o morebitnih dodatnih stroških prevoza, dostave ali pošiljanja oziroma obiskovalce vnaprej opozoriti, da lahko takšni stroški nastanejo, saj končne cene iz utemeljenih razlogov ni mogoče izračunati,
- plačilnimi pogoji ter pogoji dostave in izvedbo storitev, rokom dostave blaga ali izvedbe storitve, kadar je to potrebno,
- informacijo o pritožbenem postopku pri podjetju,
- seznanitev z odgovornostjo podjetja za stvarne na stvarne napake,
- možnostmi in pogoji poprodajnih storitev in prostovoljne garancije, kadar je to potrebno,
- trajanjem pogodbe, kadar je to primerno, in pogoji za odstop od pogodbe, sklenjene za nedoločen čas, ali pogodbe s samodejnim podaljševanjem,
- funkcionalnost, vključno z veljavnimi ukrepi za tehnično zaščito digitalne vsebine,
- informacijo o združljivosti digitalne vsebine s strojno in programsko opremo, s katero je podjetje seznanjeno oziroma bi moralo biti seznanjeno,
- naslov, na katerem podjetje dejansko opravlja dejavnost, telefonsko številko, številko telefaksa in naslov elektronske pošte podjetja, po potrebi pa tudi formo in sedež podjetja, v imenu katerega deluje in na katerega lahko kupec naslovi svojo pritožbo,
- naslov sedeža podjetja, če se ta razlikuje od naslova iz prejšnje alineje, in po potrebi tudi naslov podjetja, v imenu katerega deluje in na katero lahko kupec naslovi svojo pritožbo,
- stroške, povezane z uporabo komunikacijskih sredstev, če se ti razlikujejo od osnovne tarife,
- pogoje, roke in postopek za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe brez navedbe razloga v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot). Podjetje vključi še obrazec za odstop od pogodbe, ki mora biti prav tako po predpisih zakona,
- navedbo, da kupec krije stroške vračila blaga v primeru odstopa od pogodbe,
- navedbo neobstoja pravi od odstopa od pogodbe, če kupec v skladu z zakonom nima pravice od odstopa in po potrebi o okoliščinah, v katerih kupec izgubi pravice od odstopa od pogodbe,
- obstoj kodeksov ravnanja in dostopnosti do morebitnih kodeksov ravnanja,
- minimalno trajanje obveznosti kupca na podlagi pogodbe, če je to potrebno,
- možnosti izvensodnega reševanja sporov in druga pravna sredstva, ki se uporabljajo za podjetja ter njihova dostopnost, če je to potrebno,
- podatke o podjetju, vključno z elektronskim naslovom,
- podatke o vpisu v register oziroma drugo javno evidenco z navedbo registra oziroma evidence in številke vpisa,
- naziv pristojnega državnega organa, zbornice ali druge nadzorne organizacije, če za svojo dejavnost potrebuje posebno dovoljenje in
- podatke o obveznosti plačila davka na dodano vrednost in s tem povezanih predpisanih podatkov.
Spletna trgovina oziroma ponudnik spletnih storitev mora pri upravljanju upoštevati tudi Zakon o elektronskem poslovanju na trgu. Ta v svojih členih določa, da mora podjetnik pred oddajo naročila v elektronski obliki razumljivo in očitno:
- opisati tehnične postopke za sklenitev pogodbe,
- navesti, ali bo shranil besedilo pogodbe ali bo omogočil dostop prejemniku storitve,
- opisati tehnična sredstva za prepoznavanje in popravo napak pred oddajo naročila in
- navesti vse jezike (poleg slovenščine), v katerih bo kupec lahko sklenil pogodbo.
[wpsr_facebook]