Ustanovitev podjetja zahteva tudi premislek ali podjetnik potrebuje poslovni prostor za opravljanje dejavnosti.
Vsak posameznik, ki želi odpreti podjetje, mora pred tem razmisliti o marsikaterem vprašanju; katero dejavnost bo opravljal, ali potrebuje poslovni prostor, kje bo sedež družbe, kakšno bo ime oziroma firma podjetja in drugo.
Ali potrebujete poslovni prostor za opravljanje dejavnosti je odvisno od vrste dejavnosti, ki jo želite opravljati. Na primer za dejavnosti, ki jo opravljate na terenu, ne boste potrebovali poslovnega prostora, za proizvodnjo izdelkov pa boste potrebovali ustrezno velik prostor. Poslovni prostor pa ni pogoj za opravljanje dejavnosti, ki bi ga morali izkazati ob registraciji podjetja.
Obstajajo dejavnosti, za katere boste potrebovali uporabno dovoljenje. Vsaka dejavnost ima predpisane pogoje v zakonih in pravilnikih, ki jih je potrebno upoštevati, na primer gostinstvo ali trgovina. Pogoji pri takšnih lahko nanašajo tudi na poslovne prostore in v tem primeru boste potrebovali uporabno dovoljenje, ki ga lahko dobite na pristojni upravni enoti.
Posameznik lahko določene dejavnosti opravlja tudi svojem stanovanju, če ta dejavnost ne moti ostalih stanovalcev v večstanovanjski stavbi. V tem primeru posamezniku ni potrebno spremeniti namembnosti stanovanja. Kljub temu pa mora pridobiti soglasje solastnikov, če imajo ti več kot tri četrtine solastniških deležev. Ob začetku opravljanja dejavnosti mora posameznik o tem obvestiti tudi upravnika. Če je posameznik najemnik, mora prav tako imeti vsa našteta soglasja, poleg tega pa še soglasje najemodajalca.
Podjetnik lahko poslovni prostor kupi ali ga najame. V zadnjem času je popularno tudi t.i. coworking, kjer gre za sodoben način dela, ki samozaposlenim (s.p.) omogoča delitev prostora in idej.
Ob registraciji podjetja vam na Data d.o.o. pomagamo pri vsej dokumentaciji, ki jo potrebujete za ustanovitev podjetja, v okviru našega podjetniškega svetovanja.
Pridružite se nam na naši Facebook strani s klikom na gumb[wpsr_facebook style=”standard” showfaces=”0″ width=”150″ url=”https://www.facebook.com/DATA.si”][hr]
Navedli ste, da poslovni prostor ni pogoj za registracijo podjetja. Če je temu tako, zakaj je potem obvezna registracija SEDEŽA podjetja na nekem hišnem naslovu, se pravi na ulici in hišni številki določenega kraja. Zakaj na primer ni mogoče registrirati podjetja zgolj z naslovom za prejemanje pošte, ki je lahko tudi poštni predal pri izbrani pošti ali/in elektronski naslov podjetja?
Pozdravljeni,
hvala za vprašanje. V članku govorimo o poslovnem prostoru, kjer se konkretno opravlja delo. Vi pa sprašujete po poslovnem naslovu. Ločiti je potrebno poslovni naslov, poslovni prostor ter sedež podjetja. Priporočam vam, da si preberete prispevek na naslednji povezavi – https://dev.data.si/ustanovitev-podjetja/ustanovitev-d-o-o/pred-registracijo-2/sedez-podjetja/
Najlepša hvala in lep pozdrav.
Pozdravljeni;
vprašanje ne omenja poslovnega naslova. A če bi na podlagi vašega gornjega odgovora ločili pojma poslovni naslov in poslovni prostor, je treba opozoriti, da Zakon o gospodarskih družbah (ZGD) nikjer neposredno ne govori o pojmu ‘poslovni prostor’, razen posredno v zvezi s prenehanjem poslovanja podjetnika (2. odst. 75. čl). Poslovni naslov pa smiselno opredeljuje v istem členu v kot naslov za pošto. Nikjer v ZGD ni povezave med registriranim sedežem družbe, poslovnim naslovom ter poslovnim prostorom.
Pozdravljeni,
zanima me, zraven 16 let delujočega frizerskega salona v stanovanjski hiši kjer živim, imamo en manjši prostor 8-10m2. Ki pa ni vpisan kot poslovni prostor. Za uporabo le tega v namene poslovanja kakšne storitve v skladu salona, je potrebno urediti prijavo tega prostora ali ne. Namreč v enem od stavkov pravilnikov o tem, sem zasledila, da naj ne bi bilo potrebno. V tem prostoru bi bila masaža.
Hvala za odgovor. Lp
Nataša
Spoštovani,
zahvaljujemo se vam za vprašanje. V primeru, da želi podjetnik spremeniti namembnost stanovanjskega v poslovni prostor, ureja spremembo na Upravni enoti (Odelek za urejanje prostora), kjer je lokacija te nepremičnine.
Lep pozdrav,
DATA d. o. o.
Spoštovani,
zanima me konkretni primer. In sicer v bližnji prihodnosti nameravam odpreti d.o.o. za namen menjave avtostekel, kot tudi avtokozmetika. Ker nimam možnosti poslovnega prostora, bi obe dejavnosti opravljal na terenu:
– avtosekla: popravilo in menjava avtostekel na terenu (pri strankah);
– avtokozmetika: tu ne gre za zunanje pranje avtomobilov, temveč za t.i. detajling – poliranje, notranje kemično čiščenje,…
Ali ti dve dejavnosti lahko opravljam izključno kot terensko delo, ali se zahteva poslovni prostor – delavnica? Zanima me napreč že vnaprej, kako je v takem primeru, če pride do inšpekcijskega nadzora?
Če poleg opravljanja zgoraj opisanih del sem ter tja opravim kakšno menjavo stekla ali kemično čiščenja vozila na svojem lastnem naslovu / garaži, ali je to problem?
Za odgovor se Vam že vnaprej najlepše zahvaljujem.
Lep pozdrav,
Marko Šmid
Pozdravljeni!
Registrirati morate dejavnost 45.200 Vzdrževanje in popravila motornih vozil« , kjer je zahtevana srednja poklicna izobrazba ustrezne smeri, vključuje pa tudi popravilo vetrobranskih stekel in oken. Kot so pojasnili na naši VEM Točki, ni nikjer zabeleženo, da je za menjavo vetrobranskih stekel zahtevana delavnica. Delo na terenu je torej možno. Enako velja za čiščenje avtomobilov, ki sodi pod enako dejavnost. V kolikor bi se želeli ukvarjati z avto ličarstvom, pa morate biti pozorni, saj gre za regulirano dejavnost, za katero je potrebno izpolnjevati določene pogoje.
TUdi če boste občasno oprali kakšno vozilo ali zamenjali vetrobranska stekla v vaši garaži, s tem ne bi smeli imeti težav, ker za omenjene dejavnosti delavnica ni zahtevana. Če pa bi stranke k vam prihajale in pri vas puščale avtomobile, pa bi lahko tako opravljanje dejavnosti zahtevalo spremembo uporabnega dovoljenja vaše garaže. Najbolje bo, da slednje preverite na upravni enoti oziroma na občini. Če imate še več vprašanj, nam lahko pišete na data@data.si.
Lep pozdrav, Manca Borko Grimšič, Data d. o. o.
Pozdravljeni,
jaz in prijateljica bi imeli radi skupaj gostinski lokal, vsaka na svojo firmo. Vsaka bi imela svoje skladišče, svoj računalniški program in svoj material. Vse stroške bi nosila ena firma, drugi bi prefakturirala polovico. Ena bi delala dopoldan , druga popoldan. Zanima me , če je to sploh možno?
Za odgovor se vam zahvaljujem.
Nataly
Pozdravljeni, poslali smo vam elektronsko sporočilo. Lep pozdrav, Manca Borko Grimšič, Data d. o. o.
Pozdravljeni,
Ali moram imeti za najem in ureditev poslovnih prostorov registriran s.p., preden bi začel tržiti dejavnost oz. ali sp lahko ustanovim po ureditvi prostorov in opreme. Npr. Možnost najema prostora imam v aprilu oz. maju, v septembru, želim pričeti s trženjem dejavnosti. Kako je v tem primeru z upoštevanjem stroškov najema prostorov in nabave opreme?
Dodatno vprašanje: Če registriram podjetje, dejavnosti pa ne pričnem tržiti takoj oz. jo pričnem čez nekaj mesecev, kako je v tem primeru z osnovnimi obveznostmi podjetnika do plačevanja prispevkov?
Za odgovor se vam zahvaljujem!
Borut
Pozdravljeni, odgovore smo vam poslali na elektronsko pošto. Lep pozdrav, Manca Borko Grimšič, Data d. o. o.