Sigenca je eno izmed kvalificiranih digitalnih potrdil, ki jih lahko uporabljate za poslovanje z državo
Sigenca, kvalificirano digitalno potrdilo, izdaja Overitelj digitalnih potrdil na Ministrstvu za javno upravo. Namenjena je tako fizičnim osebam kot poslovnim subjektom. Za kaj se uporablja?
Sigenca – namen in uporaba
[oblacek id=6 txt=”Potrebujete pravni nasvet?” link=’Pošljite povpraševanje!‘]
Sigenca se uporablja za dostop in izmenjavo podatkov z javno upravo, za upravljanje s podatki javne uprave, za storitve, kjer je zahtevana in predvsem za varno elektronsko komuniciranje med imetniki kvalificiranih digitalnih potrdil. Digitalno potrdilo je namenjeno varnemu in zakonitemu e-poslovanju.
Regres – koliko in do kdaj izplačilo v letu 2021
Za fizične osebe je Sigenca brezplačna, pravne osebe oziroma subjekti pa morajo plačati letni najem, ki lahko – glede na vrsto, stane 9,37 (spletna Sigenca) ali 27,95 evra (posebna Sigenca) na leto. Uporaba digitalnega potrdila za strežnik pa stane 18,70 evra na leto. Plačati morate tudi regeneracijo posebnega digitalnega potrdila v enkratnem znesku – 29,45 evrov.
S spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom prejmete en par ključev, ki je namenjen šifriranju in dešifriranju, digitalnemu podpisovanju, avtentikaciji, izmenjavi podatkov z institucijami javne uprave, varnemu komuniciranju med imetniki potrdil ter za uporabo storitev, kjer je zahtevano digitalno potrdilo. Uporabno je pet let.
Pri posebnem kvalificiranem digitalnem potrdilom pa prejmete dva para ključev – en par za podpisovanje in overjanje podpisa ter en par ključev za šifriranje in dešifriranje. Ob zgoraj naštetem se lahko uporablja tudi za šifriranje datotek ter za uporabo Entrust-ready aplikacij in drugih specifičnih aplikacij. Uporabno je tri leta.
Navadno digitalno potrdilo lahko prejmejo tako fizične kot pravne osebe, medtem ko lahko posebno kvalificirano digitalno potrdilo prejmemo le poslovni subjekti.
Želite ostati na tekočem? Prijavite se na e-novice
Kaj pa če ga nimate?
Z digitalnim potrdilom Sigenca lahko nato brezplačno uporabljate vse storitve e-VEM in vstopate v sistem eDavki. Če takšnega digitalnega potrdila nimate, morate vse postopke na VEM točki opraviti osebno.