Nedavna raziskava za leto 2017 je pokazala, da vse več potrošnikov EU nakupuje prek spleta in da se je njihovo zaupanje v elektronsko poslovanje, zlasti v spletno nakupovanje v drugih državah EU, povečalo. Kako dobro pa evropski potrošniki poznajo svoje pravice, pa se močno razlikuje med državami.
[seminar id=”70677″ txt=”Že veste, kako boste svojo podjetniško idejo uresničili v praksi?”]
Evropski potrošniki zaupajo elektronskemu poslovanju
Evropski potrošniki vse bolj zaupajo elektronskemu poslovanju. V desetih letih se je namreč delež Evropejcev, ki nakupujejo prek spleta, skoraj podvojil. In sicer z 29,7 odstotka v letu 2007 na 55 odstotka v letu 2017. Od zadnjega pregleda stanja so se stopnje zaupanja potrošnikov za nakupe pri trgovcih na drobno, ki se nahajajo v isti državi, povišale za 12 odstotnih točk. Za nakupe iz drugih držav članic EU pa za 21 odstotnih točk.
Ovire za trgovce na drobno še vedno prisotne
Čeprav je bil dosežen precejšen napredek, se evropski potrošniki še vedno srečujejo z ovirami, ko skušajo na spletu kupovati pri prodajalcu na drobno s sedežem v drugi državi EU. Tako je na primer 13 odstotkov vprašanih poročalo o zavrnitvi plačila, 10 odstotkov pa o zavrnitvi dostave izdelkov v njihovo državo.
Poleg tega imajo trgovci na drobno še vedno pomisleke glede prodaje prek spleta v druge države. Predvsem zaradi večjega tveganja prevar. Pa tudi zaradi razlik v nacionalnih davčnih predpisih ali nacionalnih pravilih pogodbenega prava in razlik v pravilih o varstvu potrošnikov.
Zato zgolj 4 od 10 prodajalcev na drobno, ki trenutno prodajajo prek spleta, v raziskavi navaja, da v prihodnjem letu razmišljajo tako o čezmejni kot domači prodaji. Če tudi v vašem podjetju nameravate prodajati preko spleta, vabljeni k branju prispevka Spletna trgovina – ima jo lahko vsak, a le redki imajo zanjo dovolj znanja. O pomembnosti predstavitve podjetja na spletu in spletne trgovine, pa razlagamo tudi na brezplačnem izobraževanju Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo.
Poznavanje potrošniških pravic se izboljšuje
Evropski potrošniki v primerjavi z letom 2015 zdaj bolje poznajo svoje pravice. V povprečju jih 13 odstotkov v celoti pozna svoje temeljne pravice (povečanje za 3,6 odstotne točke od leta 2014).
A Komisija opozarja, da so razmere za potrošnike na splošno boljše v severnih in zahodnih državah EU kot v vzhodnih in južnih. Zato tudi ne preseneča podatek, da se v primeru težav pritoži 94,5 odstotka Fincev, Bolgarov pa le 55,6 odstotka.
[wpsr_facebook]