Nekatere pravne osebe in fizične osebe z dejavnostjo še vedno niso uredile vsega potrebnega za uspešno prejemanje elektronsko vročenih dokumentov, ugotavljajo na Finančni upravi RS (FURS). Elektronsko vročanje je vse bolj razširjeno, na ta način pa FURS vroča tudi pomembne dokumente, kot so denimo inšpekcijske odločbe. FURS zato zavezance poziva, da poskrbijo, da bo elektronsko vročanje pri njih uspešno.
[seminar id=”70696″ txt=”Ste sveži podjetnik brez izkušenj z vodenjem poslov? Ali veste kakšne so vaše nove obveznosti?”]
Da boste pravočasno obveščeni, FURS-u sporočite elektronski naslov
Elektronsko vročanje dokumentov poteka prek portala eDavki. Ko Furs pripravi dokument za vročanje, ga naloži v zavezančev portal v eDavkih, kjer ga čaka tudi sporočilo o elektronsko odloženem dokumentu. Če zavezanec posreduje elektronski naslov, pa informacijo o odloženem dokumentu prejme tudi po elektronski pošti. Da bi bili torej podjetniki pravočasno oziroma dodatno obveščeni o prejemu določenega dokumenta preko portala, na FURS pozivajo, da jim posredujete elektronski naslov.
Elektronsko vročanje je vse bolj razširjeno. Na ta način so vročeni tudi sklepi, opomini in inšpekcijske odločbe. Torej dokumenti, ki lahko nosijo pravne posledice, zato res ni priporočljivo, da jih spregledate. Celoten seznam dokumentov, ki jih FURS vroča elektronsko, je sicer objavljen na spletu.
Če ste glede davkov, elektronskega vročanja in vodenja poslov v dvomih, priporočamo obisk seminarja Abeceda poslovanja. S konkretnimi vprašanji pa se lahko obrnete tudi na naše davčne svetovalce.
Elektronski naslov lahko podjetniki sporočite prek portala eDavki z obrazcem eVročanje-POS. Elektronski naslov boste morali potrditi s klikom na povezavo v elektronskem sporočilu, ki ga boste prejeli po oddaji obrazca. Na nepotrjene elektronske naslove se obveščanje ne izvaja, še dodajajo na FURS.
Za elektronsko vročanje lahko imenujete tudi pooblaščenca
Zavezanec lahko določi tudi pooblaščenca, ki bo v njegovem imenu prevzemal tovrstne dokumente. To stori tako, da izpolni obrazec Vročanje-PE. Odda ga v papirni obliki na pristojni finančni urad, ali elektronsko prek portal eDavki. Kadar se želi kot pooblaščenca določiti pravno osebo, npr. računovodski servis, FURS priporoča, da se dejansko pooblasti pravno osebo in ne zaposleno fizično osebo pri tej pravni osebi. Sicer bodo dokumenti, ki bodo vročeni v papirju, vročeni na naslov te fizične osebe.
Elektronsko vročanje je pravno določeno v 85.a členu Zakona o davčnem postopku. Velja za vse pravne osebe in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Fizične osebe pa se lahko prostovoljno vključijo v sistem eVročanja. Dokumente, za katere FURS še nima vzpostavljenega sistema za elektronsko vročanje, bodo zavezanci še nadalje prejemali po navadni pošti v papirni obliki.
[wpsr_facebook]