Skip links
prihodnost

Podjetniki, bodite pripravljeni na prihodnost!

[vem2016]

Prihodnost že dolgo ne pomeni biti najbolj napreden ali najbolj sodoben. Prihodnost, predvsem v podjetništvu, se smatra kot pripravljenost na prihodnost. Napovedovanje prihodnosti ima v podjetništvu dolgo zgodovino. Poleg različnih ekonometričnih in drugih oblik napovedovanja, ki jih navadno vključimo v poslovni načrt, pa obstaja tudi metodologija, s pomočjo katere lahko napovemo več scenarijev prihodnosti podjetja. Napovedovanje prihodnost se torej lahko smatra kot nadgradnja poslovnega načrta.

[seminar id=”70499″ txt=”Poslovni načrt je osebna izkaznica vsakega podjetja! Po brezplačni nasvet, kateri so bistveni elementi poslovnega načrta, vabljeni na DATO!”]

Naftni šok je bil napovedan

V korporacijo Shell so v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja razvili metodologijo, ki ji rečemo scenarijska analiza. Na podlagi kombinacije glavnih silnic, ki vplivajo na prihodnost, so predvideli več možnih scenarijev, ki vplivajo na ceno nafte. Eden od scenarijev je napovedal naftni šok, ki se je nato tudi zares zgodil.

Prijava na brezplačno izobraževanje

Družba Shell je bila edina, ki je bila nanj pripravljena. S sedmega mesta se je zavihtela na visoko drugo mesto med največjimi svetovnimi naftnimi družbami ter s tem prihranila milijarde dolarjev v primerjavi s tekmicami.

prihodnost

Nadalje je leta 1983 družba Shell izdelala scenarij »The Greeining of Russia« in že 5 let vnaprej predvidela spremembe, ki so se kasneje zgodile. To ji je omogočilo lažji in hitrejši vstop na trg bivše Sovjetske zveze v primerjavi s konkurenti.

Kako izdelamo scenarije?

Najprej moramo opredeliti, kaj se dogaja v ključnih okoljih vašega podjetja – v ekonomskem, političnem, tehnološkem, družbenem in naravnem okolju. Vsako okolje proučimo v tem smislu, da poiščemo njegove najpomembnejše silnice (angl. driving forces), ki vodijo razvoj. Silnice nato sestavimo v smiselne sklope, ki v nadaljevanju pripeljejo do različnih možnih scenarijev razvoja okolja za 3, 5 ali 10 let naprej. Scenarijem damo imena in jih opišemo v obliki zgodb, kot da se bo to zares zgodilo.

Prijava na brezplačno izobraževanje

[tweet]Prihodnost, predvsem v podjetništvu, se smatra v smislu pripravljenosti na prihodnost.[/tweet]

Pripravljeni na prihodnost – že danes!

V vsakem od izdelanih scenarijev nato preverimo, kje je mesto za naše podjetje in kako se v njem znajdemo. Nato razmislimo o preventivnih ukrepih za neugodne scenarije in se nanje tudi pripravimo.  Na ta način preverimo pravilnost svojih ciljev in se bolje odločamo. Pripravljeni smo na vsako prihodnost. Že danes!

Načrtovanje scenarijev prihodnosti je smiselno tudi za mala podjetja, saj jim načrtovanje prihodnosti prinaša več možnosti rasti, pripravljenost na dano situacijo in izogib odvečni birokratizaciji!

Potrebujete nasvet ali pomoč pri pripravi poslovnega načrta? Pokličite nas na 01 600 1530 ali nam pišite na data@data.si.

Pripravi. mag. Dario Berginc, Data d. o. o.

Prijava na brezplačno izobraževanje

[wpsr_facebook]

Leave a comment

Home
Account
Cart
Search